اهمیت سئو و تولید محتوا در کسب و کار
امسال بیش از نیمی از مردم جهان پای صندوقهای رأی میروند. در این میان رشد سریع هوش مصنوعی مولد نگرانیها نسبت به تحت تأثیر قرار دادن انتخاباتهای مهم سال جاری را افزایش داده است.
گروهی متشکل از ۲۰ شرکت فناوری اعلام کردهاند که میخواهند، با هدف جلوگیری از تداخل محتوای فریبنده هوش مصنوعی در انتخابات پیشروی کشورهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند. امضاکنندگان این توافقنامه فناورانه شرکتهایی هستند که به ساخت مدلهای هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا اشتغال دارند و از آن جمله میتوان به «OpenAI»، مایکروسافت، ادوبی، متا، تیکتاک و ایکس اشاره کرد.
این توافق شامل تعهداتی برای همکاری در توسعه ابزارهای شناسایی تصاویر، ویدیو و صداهایی است که هوش مصنوعی آنها را تولید میکند. از سوی دیگر این توافق در پی ایجاد کمپینهای آگاهی عمومی برای آموزش تشخیص محتوای فریبنده به رأیدهندگان و… است.
بنا بر اعلام این شرکتها، فناوری شناسایی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی یا تأیید منشأ آن میتواند، شامل واترمارک یا جاسازی فراداده باشد. با این همه، اما جدول زمانی اجرای تعهدات یا نحوه اجرای هر شرکت در این توافقنامه تعیین نشده است.
در این میان نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، گفت: «من فکر میکنم کاربرد این توافق در گرو وسعت شرکتهایی است که آن را امضا میکنند. اگر هر پلتفرم به صورت مجزا سیاستهای جدیدی برای شناسایی، منشأ، برچسبگذاری، واترمارکگذاری و … ایجاد کند، خوب است؛ اما اگر تعهد گستردهتری برای انجام این کار به روشی مشترک وجود نداشته باشد، ما درگیر انبوهی از تعهدات مختلف خواهیم بود.»
هماکنون شواهد حاکی از آن است که از هوش مصنوعی مولد برای تأثیرگذاری بر سیاست و حتی متقاعد کردن مردم به عدم رأیدادن استفاده میشود.
منبع: زاویه
source