گوگل با عرضه یک سری از اعلامیه‌های جدید، در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2025، پس از دهه‌های geçen سال، تا حدی برای برتری‌گویی تلاش کرده است. هوش مصنوعی در این کنفرانس در حال حاضر محور اصلی است و گوگل به دلیل برگزاری یک رویداد جداگانه برای معرفی چندین به‌روزرسانی اندروید، از این موضوع استفاده کرده است. محور اصلی کنفرانس I/O امسال بر هوش مصنوعی تمرکز دارد، زیرا گوگل برای معرفی چندین به‌روزرسانی اندروید یک رویداد جداگانه برگزار کرده است. سوال اصلی این است که چرا گوگل تمرکز خود را بر هوش مصنوعی گذاشته است و چرا این موضوع در کنفرانس I/O 2025 مهم است.

گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را به کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2025 عرضه کرده است. قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید در جستجوی گوگل افزوده شده است. پس از اشتباهات گذشته، این غول جستجو، ویژگی AI Overviews را «یکی از موفق‌ترین عرضه‌های جستجوی گوگل در دهه گذشته» نامیده است. یکی از این ویژگی‌ها حالت هوش مصنوعی (AI Mode) است که اکنون برای همه ساکنان ایالات متحده فعال شده است و دیگر نیازی به ثبت‌نام در Labs نیست. این قابلیت اکنون با نسخه سفارشی‌شده‌ای از Gemini 2.5 کار می‌کند که مشابه نسخه به‌روزرسانی‌شده AI Overviews است.

در این عبارت، در بخش اول می‌توان گفت، “گوگل با عرضه یک سری از اعلامیه‌های جدید به کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2025 بازگشته است، اما با محوریت هوش مصنوعی”.
ویژگی جدید Deep Search را نیز می‌توان به ویژگی‌های حالت هوش مصنوعی گنجانید که از همان تکنیک query fan-out استفاده می‌کند، اما این قابلیت را چندین پله ارتقا داده است.طبق گفته شرکت، این ویژگی می‌تواند صدها جستجو انجام دهد، به منابع مختلف مراجعه کند و در عرض چند دقیقه یک گزارش با ارجاع کامل تولید کند.

در این بخش می‌توان گفت، “Deep Search قابلیت جدیدی در حالت هوش مصنوعی است که از همان تکنیک query fan-out استفاده می‌کند، اما این قابلیت را چندین پله ارتقا داده است”.
علاوه بر این، قابلیت‌های عامل‌گونه (Agentic) در حالت هوش مصنوعی به انجام کارهایی که زمان‌بر هستند، مانند رزرو بلیت رویداد، رستوران و وقت محلی کمک می‌کند؛ کارهایی که در حالت معمول باید در سایت‌های مختلف قیمت و جزئیات را بررسی کنید. گوگل اعلام کرده که برای بهبود تجربه عامل هوش مصنوعی در جستجوی گوگل با شرکت‌هایی مانند Ticketmaster، Resy، StubHub و Vagaro همکاری خواهد کرد.

در این بخش می‌توان گفت، “گوگل این روزها برای ارتقای_FEATURESبعد_ Feature به محیط کندتر فهم و یادگیری تولیدکننده‌ها پیشرفت‌های زیادی کرده است”.
علاوه بر این، حالت هوش مصنوعی به‌روزرسانی خواهد شد تا بتواند داده‌های پیچیده را تحلیل کرده و برای پرسش‌های ورزشی و مالی شما نمودارها و گراف‌های تعاملی و سفارشی بسازد. تجربه خرید جدیدی نیز در حالت هوش مصنوعی ارائه می‌شود که به شما در مراحل مختلف مانند پیدا کردن محصولات جدید و امتحان کردن لباس‌ها به صورت مجازی کمک می‌کند.

در این بخش می‌توان گفت، “گوگل حالا این روزها می‌خواهد مهم‌ترین مسائل را مرور کند تا بعداً به سرویس محصولات خاص اضافه کند”

توسط nastoor.ir