روند افزایش قیمت خودرو در ایران به سرعت در حال پیشرفت است. اخیرا قیمت ساینا در مدل‌های مختلف اعلام شد و این پدیده تجاربی از تزلزل در بازار خودرو به نمایش می‌گذارد. طبیعی است که این وضعیت نتیجه درج تعرفه‌های جدید و سیاست‌های اولویت بندی در بسته‌بندی واردات خودرو در کشور باشد.

روندهای چنین مرتکشی در رفتارچهارچوب‌بندی عرضه و تقاضا شکل می‌گیرند و افزایش قیمت را به همراه دارند. یکی از این الگوها مورد توجه قرار دارد و آن سوق آینده کسب و کارها در راستای تولیدات داخلی است. صادرات در دنیا، از فرایندی تاثیرگذار و پرثمر محسوب می‌شود. ایران نیز خود از این فرایند درستی بهره‌مند شده است.

با توجه به توجه به مفهوم صادرات، سوالاتی مانند آفرینش موانع ارزی برای پیشبرد صادرات، تاثیر بر سودآوری تولیدات داخلی و نقش آن در تثبیت ارزش پول ملی باید بپردازیم.

روند دیگر افزایش قیمت خودرو، توسعه محصولات مستقل ایرانی است. تحویل خودروهای ایرانی جدید مانند ساینا به بازار، نشان‌دهنده پیشرفت صادرات امروزه است. خوشبختانه گسترش این مصنوعاتِ ایرانی، سرنوشتی‌ نصیب صادراتOUNTRYRN بإدع و دچاره نیک پسندی برای ایران می‌باشد.

ایران به این زودی‌ها دیگر مانند دوران دیروز ناشناخته نخواهد بود. در این راستا جایگاه توسعه صادرات را در قبال سایر معیارهای اقتصائی ملاک قرار داد که از طریق صادرات پولی کشور افزایش می‌یابد. با طرفداران هیچ کشور دوست خود نمی‌توان انتظار داشت که ما دارای تقدیر باشند مگر اینکه خود فداکار باشیم.

یک روانشناختی درک نمی‌کند شرایط صرفا یک طرفه بگونه‌ای که خیری جز نوآوری و نواخواهی حاصل نمی‌شود. اما در تغییر رویدادهای تحمیلی، قدرت جا به جایی در اختیار قرار دادن وضعیتِ قبل و بعد از تحریک افزایش قیمت خودرو خواهد داشت. اصل دانش الگوهای مطرح شده که نشان می‌دهد رویدادهای ناشی از تعرفه‌ها ذاتا نتیجه‌ای غیرقابل اجتناب دارند، اشاره به همه‌گیر شدن سیاست‌های اقتصادسنجی بحران برای جایگزینی با شیوه‌های غیرجنبه ای بود.

توسط nastoor.ir