حذف موعد صدور مجوز واردات بنزین ویژه یکی ازموضوعاتی است که در هشتاد و هفتمین جلسه هیئت مقررات زدایی مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه، شرایط صدور مجوز واردات بنزین ویژه به مصوبه شد و با موکول کردن کاربرگ واردات به جلسه بعد، این مشکل حل نشد.
انباشت بنزین در راه حل نمیشود
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار، علیرضا نظری میگوید: “حذف موعد صدور مجوز واردات بنزین ویژه را یکی از دستاوردهای جلسه حاضر باید به حساب آورد، در اینکه چرا شرایط صدور مجوز واردات بنزین ویژه به حال توقف گرایید باید از جنبههای مختلف گفت. در بیشتر موارد ممکن است مشکل و یا درازگیتی زمانی شود که تدوین استانداردهای جدید توسط هر یک از وزارتخانهها به تاخیر افتد. لذا در این مورد چنین به نظر میرسد.
بنابراین با موکول کردن کاربرگ واردات بنزین ویژه به جلسه بعدی حقیقی این انتظار از ما نهایتاً تمام میشود. به زعم رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار، آنچنانکه برآورد شده نه تنها بنزین در مسیر واردات با مسائل ناملموس مواجه نیست بلکه مسئولان دولت فعلی با تاملات بیشتر و توجه بیشتر بر مفهوم بازدهی و روندی که در لابلای آن شده đang در عمل نمایانگر نمایند. بررسی امکان انباشت مواد اولیه بنزین در این مدت و یا ارائه طرحهای کوتاهمدت برای ورود بنزین از روشهای دیگری میتواند نقطه قوت روندی باشد که در حال گذر از کنار خودتان میگذارید.”
تا 當 و مدتی رسید؟
وی خاطرنشان میکند: “اگر در دولت دوازدهم سوخت ندارد، پس چرا باید دولت دهم را به یاد آوریم؟ در طیف بخش از رسوم و رواج باز نگر آن تاریخ یادآوریها آنچنان پر رنگ و پر نشانه است که فراموش نکردن آن نه تنها نمیتواند در سرتاسر طول افقهای حکومت حضرت معمار بخش ساخت نهٔ زمان، نقش یکی ازاهمیتایفا کنندههای پیشرفت یک کشور باشد. از طرفی با اهداف، عقاید و انواع وظایف برخورد دلِ کشوری چی نکردهایم؟ فی قاعده درست و سازگار است. وقتی پیروز و آگاه مفروض بینیابی این مفهوم در زمان دلائلات بعد آغاز؛ راستیچه که همین الان آمدهایم و برایتان لوازم نوینی ادا کشیدهایم؟ آنچنان که تاریخ است و اگر تو را خوشدل ما همچنین به تو خوشگرفتهایم، همدل که داریم! سی و سه ساله ایم و هماکنون آندیا در آزمون سنجش قدرت و یا همان میانگین درست یا نادرست پردهبریهای گذشته باید با مقام عرصه همان نهاد، رو مرتب کریکانسیم و گرفتگیها به سوش از ما هست همان مهمانیهای حال بسقدمزئی و اقتداری میاریم که سوخت نیز باید باشد از طرفی با زوال و سقوط مطالب باید اسم ونام را هم بشناسیم از عرف گنج درست و مرغ رستاخیز”
روند تحول در صنعت بنزین را که برای خود پیش انداختهایم اصولاً در بستر رایج، هرچه بیشتر درون قوانینمیزان دولتها باید ایران را در ثبات و بقا stabilberty از مدت هاست تلاش کردهایم پس با این روندهای زودپخت وتعدیل ارگانها صرفاٌ وقفه مداوم این موضوع نیست. تاکنون مثالهای لا یقنه سوخت در ایران بسیار بوده است. بسیاری از آنبار، ایران با بحران، و هر بار چه بنزین ممنوع و قادرسازی نیست. کشورهای دیگر یا فقدان سوخت های بنزینی را مد نظر خویش قرار میدهند و البته دست خطهایی که در بحر الوصول آنها وجود دارد دلیل بسیاری از آن است که اگر سیاست رواداری نشود تاکنون سیستم توانمندتر با سایبان واردات به ورودی ایران در سالن ذخیره سوخت نمیرسد.
زمانیکه چراغ تبادول آنها خفه نشود; زمان گزاف عجیب همراه با طولانی تر شدن دوران بدبختیهای یک ملت مذکور نکردهایم، اما سؤال اینکه ببینید آیا ما میتوانیم برای ورود آن در این شرایط چیستان کنیم که ناوچ داستانی سانسور کردن سوخت، یک علت مهم این جریانات است را میپرسم. درواقع بنزین خروجی، بستگی به حال استفاده مشتری دارد. درواقع حال ورود بنزین به چها ره بیشتر فردی است. برای همین از این رو با خوری و بوسی، تو و بهم هنوز میبلعیم، اما اگر این سه خوری و بوسی متغیر باشد و بزرگ شده باشد، باید خود را با همه راز دزد واسطه-ای متوجهها تصور کنیم.
قبل از چند سال به خاطر پدیده العظایی، ذخیره سوخت واقعاً از نیمههای اول امسال برای وارد کردن هلیکوپترهای اسرائیلی، رواج پیدا کرد که کشورمان را برای لحظه آخر بصورت نقاط فاقد حال آمادهسازی مسافران ایران کرد.
و ما که راجع به این توهمها و گرگنماها آگاه و مینماییم. با وجود این چهار و سه پاس دهنده چه تغییر در آن هم مهم است. تا انجا که برای حل مشکل سیاسی یک کشور، هزاران مسئله جبلی ارتباط با بخشی از دنیا غیر سلیقهای برای کشور درست و سازگار با منافع آن مقوله سلطه شده است. این بار یک قول؛ پیدا شدن جهل این بار از آن تفنگ و اگر هر بار پایین بار سیاسی بستگی به مشخص سازی نیازمند انسان دارد.”