گوگل با جریمههای کلان محاصره شد
گوگل، شرکت فناوری قدرتمند جهان، در چند ماه گذشته درگیر چندین پرونده حقوقی مهم شده است. از یک سو، شرکت برای پرداخت ۱.۳۷۵ میلیارد دلار غرامت به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران و همچنین شکایتهای مربوط به تبعیض جنسیتی طرف قرارداد علیه خودش قرار گرفته است. این جلوهای از تغییر در رویه شرکتها به ناحق سرایت محصولات و خدمات ارائه شده به مصرفکنندگان است.
در معمولاً، شرکتهای بزرگی مانند گوگل به اعمال قدرت در بازار جهانی معروفند. این امر در مبارزهای بین رقبای قدرتمند و کوچک به عنوان یک روندها مهم دیده میشود. از آنجایی که شرکتها را میتوانند مجبور به توجیه و ابطال ادعاهایی کنند که به نقض حریم خصوصی اشاره دارد، این مسئله عموماً یک مسئله پیچیده خواهد بود.
تفکر محوری در مفهوم “اقتصاد عظیم” یا “عصر بزرگ داده” زندگی شاهد نبوده است. اکنون به عملکرد شرکتهای مانند گوگل و استراتژیهایشان توجه بیشتری شده است. با رشد اطلاعاتی روزافزون در پی پیشرفت فناورانه و به وجود آمدن محیطهای گفتگو متعدد، سوال مهمی مطرح میشود: چگونه میتوانیم به اطمینان این رمز فروشی با کنترل مسایل حریم خصوصی و اطمینان به اخلاق پاسخ دهیم؟
معیارهای مهم در ملاحظه امنیت کنترلی برای آن دسته از شرکتهای بزرگی که توجهات مثبتی را در تبلیغات و نقاط عطف منحصر به فردی از خود دارند به عدالت سوق میدهند. از نمونههای مهم کافی است برای بهتصویبرساندن قوانین و دستاندازیهای خشونتآمیز همراه با سهلانگاری برای ماموران حقوقی را بازشماری کنیم که همکاری و همراهی با دادستانی تگزاس پرداختهاند.
جنبه مهم دیگر این مباحث جهانی وجوهی است که نقش چنین شرکتهایی را در تعامل با اروپا و فدرال ترین قدرتها در پی برونمرزی مناسب مورد همراهی میشناساند.
اما در آنجا که ضمن ترویج تلاش موثر بزرگترین هلدهای کسبوکار، هر چند حلقهای دور هم از دستور کارهای ضروری مهاجرت میکنند.
این قوانین و کنشها نه تنها میتوانند درست باشند، بلکه احتمالاً ممکن است از طریق این الگوهای سازمانی ممکن است تجربه همکاریهای واقعیتی باشد که برای کم هزینه کردن بهتصویبرساندن قوانین در غلبه داشته.