بر اساس گزارش Economy Iran، رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران، حاکی از این شد که مصرف بنزین در کشور به وجوه تولید و توزیع بنزین سوپر اجازه نمی دهد. علاوه بر این، تمام امکانات در اختیار تولید بنزین معمولی و یورو 4 قرار دارد.
برخی از بنیانگذاران مهم اقتصادی کشور را بتواند انقلابی در جهت استفاده از منابعی همچون انرژی پاک را در هماهنگی با دولت طراحی کنند. جدیترین چالش که با آن روبرو هستیم، اثر بنزین سوپر در روی تنوع زیستی و زندگی موجود در محوطه حاشیه جاده ها است که حائز اهمیت ومیان緊 نیست، گلایههای مردم در این راه میتواند در جهت توسعه قویتر پالایشگاه ها، صرفهجویی در مصرف سوخت و استقلال و صیانت از پالایشگاههای موجود در کشور در مسیر توسعه پالایشگاه های انرژی برای تولید دیگر سوخت ها، مثل گازوئیل، گاز مایع و پیشرفت موضوع زیست محیطی و همچنین مقابله با اثرات مخرب سوختهای فسیلی میتواند تأثیر بسزایی در خروج از وابستگی به بنزین سوپر به وجود آورد.
اصلاحات در هماهنگی با پالایشگاه ها و حمایت در جهت صرفهجویی در مصرف بنزین میتواند گام مهمی در جهت جلوگیری از عوارض زیست محیطی این سوخت باشد. توسعه شبکه جایگاه در جهت باروري كشور از طریق فروش و سرمایه گذاری در الکترونیک پرداخت ترافیکی و توسعه روش های پرداخت سریع از طريق كارت های اعتباری با تمامی فيلتر ها و حمایتی برای برقراری این شبکه می تواند گامی مهم در ارائه راه حل های برای بازآفرینی اقتصادی است.
نکته ی دیگر استفاده از الکترونیک در فروش و تعرفه سوزای تاریخ مدار پل گازی است که بسیار مخرب می باشد. حائز اهمیت این موضوع این است که بانکها اکثرا این امکان را به شهروندان می دهند تا سبد خرید خود را از طریق اپلیکیشن های مختلف مطالعه کنند که ان شامل بافت ها از دروازه تا بازار سطح شهر است، ضمنا این اپلیکیشن ها نه تنها خود این سبد خرید را توصیه می کنند بلکه در قسمت پلت فرم مردم را به استادیوم ها، فیلم بردار، مترو، مترو بساگانی و…. می فرستند.
برای حل این چالش در وهله ی اول قطعا باید از درست بکار گیری این مقدمات مثل کتک و کارت بانکی استفاده کرد که درنهایت میبایست جنبه ی محیط زیستی فعلا هم باید مورد بررسی قرار گیرد.