**اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کار ایران**
۲۲:۳۳ – ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴
دهم اومده بود که برگشت.
باشگاه خبرنگاران جوان – در ارتباط تصویری با سعید رسولی، معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی و سرپرست سازمان بنادرودریانوردی و محمد آشوری، استاندار هرمزگان از محل بندر شهید رجایی و با حضور علیاکبر مرزبان، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی، اونتالاپ اونالبایف، سفیر قزاقستان در ایران و محمد کالدی بایف رئیس، صندوق شرکتی توسعه صادرات وزارت تجارت و همگرایی جمهوری قزاقستان، تفاهم نامه سرمایهگذاری احداث ترمینال اختصاصی و مرکز لجستیک در پسکرانه بندر شهید رجایی امضا شد.
این تفاهم نامه در راستای تقویت همکاریهای حملونقل و ترانزیت منطقهای، تفاهمنامه سرمایه گذاری این کشور برای احداث ترمینال اختصاصی و مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی به امضای کاظم صالحی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامههای سازمان بنادرودریانوردی و محمد کالدی بایف رئیس، صندوق شرکتی توسعه صادرات وزارت تجارت و همگرایی جمهوری قزاقستان رسید.
بر اساس این تفاهمنامه که با هدف بهرهبرداری مشترک از ظرفیتهای بندر شهید رجایی به امضا رسیده است، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تخصیص زمین در محدوده یا پسکرانه بندر شهید رجایی اعلام نموده و طرف قزاقستانی نیز متعهد شده است تا ظرف یک ماه طرح تجاری پیشنهادی خود را به طرف ایرانی ارائه کند. سرمایهگذاری قزاقستانیها در چارچوب قوانین ایران و پس از طی مراحل قانونی، مشمول حمایت قانون تشویق و حمایت از سرمایهگذاری خارجی (FIPA) خواهد شد. بر اساس این تفاهم نامه، کارگروه فنی مشترکی برای برگزاری جلسات تخصصی، تدوین گزارشها و نهاییسازی قرارداد تشکیل خواهد شد.
**حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری خارجی در بنادر کشور**
سعید رسولی سرپرست سازمان بنادرودریانوردی در این مراسم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، دروازه ورود قزاقستان به آبهای آزاد است، بر حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری خارجی از جمله قزاقستان در راستای توسعه ترانزیت و همکاریهای تجاری و حمل و نقلی دو کشور، تاکید کرد.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران با ۱۸۰۰ کیلومتر مرز آبی و دسترسی به آبهای آزاد، از ظرفیت مناسبی برای توسعه ترانزیت و لجستیک با کشورهای همسایه برخوردار است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تقدیر و سپاس از همدردی دولت قزاقستان برای حادثه هرمزگان، اظهار داشت: علیرغم بروز حادثه آتش سوزی، مجموعه بندر شهید رجایی با پایانههای و ترمینالهای متعدد، هماکنون با قدرت در حال فعالیت است.
وی افزود: هماکنون ۳۵ فروند کشتی با انواع کالاهای نفتی، معدنی و کانتینری در اسکلههای بندر پهلو گرفتهاند و فعالیتها به شکل عادی در این بندر در حال انجام است.
رسولی تاکید کرد: تجار و صاحبان کالا و کشتی برای دریافت خدمات بندری و دریایی، بدون هیچ مسئلهای از خدمات مورد نیاز بهرهمند میشوند.
**عزم دولت چهاردهم برای توسعه و تجهیز بنادر تجاری کشور**
محمد آشوری، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره اهتمام جدی دولت چهاردهم برای توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی کشور، اظهار کرد: به رغم اتفاقات ناگوار اخیر، تداوم عملیات بندری و گمرکی را در بندر شهید رجایی شاهد هستیم.
به گفته استاندار هرمزگان، امضای این تفاهم نامه و سرمایهگذاری قزاقستان در بندر شهید رجایی، تاثیر مستقیم به روابط تجاری و اقتصادی بین تهران و آستانه دارد.
**فرصت ارزشمند و راهبردی برای همافزایی ایران و قزاقستان در فعالیتهای تجاری**
اونتالاپ اونالبایف، سفیر جمهوری قزاقستان در ایران نیز با ابراز همدردی مجدد و اعلام مراتب اندوه عمیق دولت این کشور برای حادثه و آتش سوزی در بندر شهید رجایی، سرمایهگذاری برای احداث ترمینال اختصاصی لجستیک در بندر عباس را یک فرصت ارزشمند و راهبردی برشمرد.
سفیر قزاقستان در ایران از حمایت و همکاری تهران برای اجرای پروژه مشترک سرمایه گذاری قدردانی کرد و گفت: عملیاتی شدن محوطه لجستیکی قزاقستان در بندر بزرگ و کانتینری میتواند سطح روابط دو کشور را ارتقا دهد.
**همکاریهای ترانزیتی بین ایران و قزاقستان تسهیل میشود**
همچنین محمد کالدی بایف، رئیس صندوق شرکتی توسعه صادرات وزارت تجارت و همگرایی جمهوری قزاقستان نیز در سخنان کوتاهی بندر شهید رجایی را دروازهای صادرات و واردات قزاقستان دانست و از همکاری و پشتبانی سازمان بنادرودریانوردی تشکر و قدردانی کرد.
**اهمیت سرمایه گذاری دیجیتال در عصر رقابت**
در اين روزها روزگاری است که کسب و کارها به كيفيت خدماتش حمايت كرده اند و استفاده از افزودني ها و ابزارهاي جديد مثل بازاريابي ديجيتال هم در ميان آن ها بسيار معمول است. چرا که در عصر رقابت روزافزون، صرفه جويي و اولویت بندی مناسب چيزي را نشون نمي دهد و نمي تواند از بازار دلسوزي بينصيب باقي ماند.
امروزه اطلاعات و كسب اطلاعات از طريق آن ها نقش بسيار مهمي را در تصميم گيري داشته اند. علت آن هم اين است که اطلاعات، از زمان ظهور تجارت الکترونيکي، به عنوان يك ابزار بسيار مهم در برنامه ريزي و تحقيق براي توليد کننده ها و هم بازارياب ها مطرح شد. ديگر کسب و کارها برای بتوانند اطلاعات کافی و تازه را برای بخش們 دیگر در اختیار داشته باشند، برای این کار از امروز که وب 1.0 يا بلاگينگ ظهور کرد تا ماه ها و يا سالها برای اندکی الی زیادی زمانگیرند. ولی امروز با ظهور وب 2.0، این کار به هزار برابر حاصل می شود و یک کار آسانی می باشد.
ولیکن حالا حتی موقعي که مردم به اطلاعات جدیدی دست یافته اند، خبری از مثبت و منفی بودن آن ها نيست. امروز اطلاعات بسیار زيادي در فضای مجازی وجود دارد و شركت ها يا بازارياب ها پيش بيني كرده اند که هر کسی از تنها به كسب اطلاعات سربالنده كرده نيست. بنابراين كسب اطلاعات ليکن نياز به اين دارد چشم انداز مثبتی نیز در آنها داشته باشد.
در واقع، شرکت های تجاری و بازارياب ها هيچ وقت نمی توانند بگويند که به كجا می خواهند بروند. چرا که می خواهند هر جا باشد که پول در آنجا باشد.
همچنین هم اکنون سازمان های بنادر و کشتی سازی در كشورمان با كلان كار و تلاش در ساليان متمادンの ميان در فني مربوط به كشتي ها، بنادر و حمل و نقل ناوبری بسيار مطلوبي دارند و از آن ها هم پركرد و آماده وبالي صاحب تقليل ساخت آن ها نیز در ميان شما هستند.
پس هيچ وقت به اطلاعات بد نيابيد. نهinformation خداكی هیچ!