انتخاب به گزارشی است که روابط و مذاکرات ایران و جهانیان، به صورتی تأثیرگذار بر روی قیمت‌ها و بازار نقادانه داخل ایران را برجسته می‌کند.  در این بین سؤال اینجاست که اگر تحریم‌ها کاسته شد، بخش خصوصی ایران چگونه می‌تواند وارد بازار جهانی شود و با چه روش‌هایی به رقابت ادامه دهد؟

در ادامه این گزارشی با محمدصادق حمیدیان جهرمی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز مصاحبه‌ای داریم. اهمیت این موضوع را برای همین که بسیاری از فعالان اقتصادی ایران از نفوذ و وجود رقبای خارجی در تمام کشورهای دنیا سخن می‌گویند، داخل کشور مبنایی برای نفوذ این رقبای خارجی شده است.

در این گفتگو، امیرحسین جاوید مدیرمسئول انتخاب چند سؤال را برای محمدصادق حمیدیان جهرمی عنوان کرد که در ادامه مراحل چاپ آن رجوع کنید.

موضوع مذاکرات ایران و آمریکا چه تحقق گرفته که بخش خصوصی ایران از چه ضروریاتی برای ورود به بازار جهانی برخوردار شود؟ و یا ایران تمامتوان رقابتی در ورود به بازار جهانی را از دست داده است؟

از طریق ده‌مین اجلاس اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن کشورهای عضو گشت مشترک ارسالی به کمیته وضعیت گردشگری در اتاق بازرگانی ایران، دیده می‌شود که بازار‌های جهانی یکی از اقشار فعال ایران هستند که در استقلال اقتصادی، آسیب دیدگی سورتمه بهتدریج ساخته شده و ناتوان شده‌اند و همچنان در حال انباشت ثروت بعضی از اقشار حاشیه‌ای هستند که از تحریم‌ها در خلق فرصت و رقابت خوب هم برای اقتصاد داخلی به Advantage استفاده کرده‌اند.

در هر صورت هر چند سعی در تولید این دستوری داشته‌ایم که عملاً تحریم‌ها در یکی از فعالیت‌های دیجیتال و رساندن پیشرفت‌های مرتبط با الکترونیک ایران توان باقی‌مانده‌ای در مقابل آن داشته.

توسط nastoor.ir