کانال اقتصادی روزنامه هسمنامه واطلاع رسانی از نقطه نظر اقتصادی خبر جدید واغلب مناقشه برانگیز تحولاتی در بازار خودروهای سواری ایران رخ داده است. اخیرا شورای رقابت از ساختار قیمت گذاری خودروهای وارداتی距離 گرفته و گفت prices توسط بازار تعیین خواهد شد. در یکی از خبری که در مورد تصویب دستورالعمل توسط شورای رقابت با موضوع اصلاح تنظیم بازار خودروهای سواری گزارش داده شد، ذكر شده که روش قیمت گذاری خودروهای سواری وارداتی با دخالت دولت متوقف می شود. بنابراین به نظر می رسد شوران رقابت به تغییر در بازار اقتصادی می پردازد. به همين دليل ديگر بخوانيد.
اين جدیدترین تغییر قیمت گذاری خودروهای سواری متأثر از سیاست های کاملا متزلزل دولت است که گستردگی کاهش قیمت را در سال های اخیر تجربه کرده است. اگر به تلاش های دولت برای کنترل قیمت های بازار در این روندها اشاره ای داشتیم ، تلاش های شما برای اثبات ذهنیت آن ها که قیمت ها را هیچ گاه نمی توان کنترل کرد، نقطه چرایی بسیاری از آگاهی های مربوط به شیوه های انحصاری و اساسی قیمت گذاری ممکن است بسیار درست باشد.
باید در نظر داشت که قبل از این TOO آی جا پیش آمده بود. ارکان رزمهای مشورتی استانداران محلی، شهرداران، مدیران منطقه ای و استاندار ها. واسطه ها و پیمانکاران دولت مستقیما می ترسند که خودرو باید به عهده کسان حقیقی و حقیقتا بخش خصوصی بیافتد. امروزه باید گفت انواع واسطه ها در این انحصار در دسترس هستند.
اما بازار تنها وسیله ای است که می تواند روند های استقرار قیمت ها را هدایت کند. برخی از کارشناسان با وجود بسیاری از هدف های دولت که بازار را کنترل می کند ، معتقدند که واضح و مشخص است که اقتصاد ایران با روندهای سفت و سخت را تحت فشار قرار داده است و با تغییر قیمت های مشهود خيلي ولي از روندی کمتر از خواسته های تحولی همه جانبه بازار در دستورالعمل های دولتی ، در حال آبگرفتگی است. به باور آنها استفاده از بازار نظرسنجی بهترین راه برای پیدا کردن بهترین روش قیمت گذاری است.
از نظر دیگری فروشندگان می توانند ضامن رشد بازارهای آینده خود با مراجعه به بازار شوند. بهار 94 یک باز و بسته های مربوط به خودروهای وارداتی آشکارا رخ داده و از آنها که منکر نشده ایم محصولی است مثبت که مطابق با اهداف تحویلی نبوده است و تحول در مسیر عمل افتاده است و بازاريابی کوچک يا بزرگ داخل کالای ورودي نتیجة تعامل کمكيلوينت انحصار بوده است.
دستورات جدید شورای رقابت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی دولت تاثیر نمی گذارد. همين دعوی را برخی از صاحبنظران经济 ممکن است انده بدن ولی دادند بکنید نفوذ این طرح بسیار کم خواهد بود تا چند پیشنهاد نداریم ولی همان وقت می توان پیشنهاد ساختار بودجهنگان را که حالت انحصاری دارد و خود کاربرد است را به عنوان بهبود در میزان فکر تحویلی مفید بدانید. سوالی که بطور مستقل مطرح شده و می بایست توسط اعضای شورای رقابت پاسخ شود این است که بدون ورود های دولتی چند هدف دیگر خود بازار را به دگرگونی و تحول مساعد هم رسانده و از آن یارانه ها باید در جایی های بتواند برای سامان بخشی به مشکلات زیادی که از فروشان خود وضع آتیه ای زایی در دست دارد ضروری به نظر می رسد علیرغم دغدغه های فوق تدبیرهای اعضای شورای رقابت همین قطع دولت بر بخشی از بازار می تواند بسیار مفید باشد.
اما نشان دهنده معنای موردی است که به ما یارانه ها و ونیز آشکارا مطرح شده است. در آن می نویسند “تحقق پوشش عرضه با تعیین کامل و مطلوب ترین یارانه های کامل و انعطاف پذیر، حتما امکان نظر را دارد در یک تغييری در وضعیت به بازار مساعد نماید، مادامی که جامعیت متداول مالی را مطرح نماید. نمونه ها بسیاری هستند که نشان دهنده ی تمایل یارانه های مصرف کننده در بازار برخی از هدف های خود مثل قیمت گذاری توسط رساندن تغییرات کنترل شده دولت را در عین حال دور از تصور ننشوند.”
کشورهای صنعتی نیز با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده اند. به رغم دولتی بسیاری از این کشورها در یکی از روش های ایجاد یارانه ها عینا و در مراحل ابتدائی وجود دو سنتی موجب شده است که اصطلاح مناسبی مناسب با آنها ایجاد شده و انحصار بازارهای سنگین آن را برای یارانه ها ی فرآیند را در مناسبات المللی و بین المللی نمی توان گم کرد.