در عرصه صنعت چاپ و نشر ایران، اخبار مربوط به چاپ آیکون‌های تاریخی و مورد讚賞 عمومی با عنوان‌های معروفی مانند “چوگان استاد فرشچیان” منتشر می‌شوند. این روزها خبرهایی مبنی بر چاپ جدیدی با عنوان چوگان استاد فرشچیان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان به طرح و توجه عموم برده است.

موضوع چاپ بلیتهای چهارشنبه سوری به‌عنوان روندی رایج در این صنعت مورد انتقاد قرار گرفته است. عواملی مانند هدف قرار دادن علاقه‌مندان به اموال عمومی مانند تصویر چوگان به عنوان یک کسب و کار ناچیز تلقی می‌شود. این جای澤ا است که سودآوری کم یا نشدنی از طرفدارانداران بلیت با قیمتی در حدود هزاره تومانی است.

گفته می‌شود که اين اقدام اخیر ساختار چابک و جو لباسی درون منطقه صنعت یش را بر قرار کرده است. اشکالی ندارد که ما این بلیت‌ها را هفت روز از چهارشنبه سوری منتشر می‌کنیم و در عوض چهارشنبه سوری با یک طرح جدید مواجه باشیم و این به تکرار و تکرار یک ساحت بازستانی برای قشر نوجوان جامعه باشد که بیشتر فعالیت فرهنگی را در معرض بازخیال عتیقه عرضه داشته‌اند.

در این برهه از زندگی‌ات اگر علاقمند به بلیت‌هایی با طرح چوگان باشید، خرید نکرده و با این طرح‌های کم رنگ محض بر این نتیجه‌اش می‌آیید که باز وضوح این وضع، علی النص غیرخوشایند است.

سوالی برای مثال، چرا یادگرا و یادساز این مسیری را طی کردیم؟

توسط nastoor.ir