شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی‌سازی صنعت خودرو
صنعت خودروسازی کشور از مدت‌ها پیش با چالش واگذاری دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی روبه‌رو است. این چالش بر عهده دولت‌های پیشین بوده، اما هیچ‌یک موفق به_IMPLEMENTکاریVENاها در این خصوص نشده‌اند. در دولت سیزدهم، مرحوم رییسی از ضرورت خصوصی‌سازی صنعت خودرو با صدور فرمان هشت ماده‌ای سخن گفت، اما عمر دولت سیزدهم به پایان رسید و این مساله به دولت چهاردهم منتقل شد.

در دولت چهاردهم، سید محمد اتابک، وزیر صمت، برنامه خصوصی‌سازی صنعت خودرو را اعلام کرد و با روی کارآمدن دولت چهاردهم، نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته شد. دولت چهاردهم با توجه به نگاه خود به خصوصی‌سازی صنعت خودرو، در آن جدیت بیشتری را به کار گرفت. سرانجام، با واگذاری مدیریت بزرگترین خودروساز کشور به بخش خصوصی، یکی از بزرگترین واگذاری‌ها در تاریخ اقتصاد کشور رخ داد.

محسن بیگلری، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از آغاز خصوصی‌سازی صنعت خودرو در دولت چهاردهم خبر داد و بر شجاعت دولت آقای پزشکیان در خصوصی‌سازی صنعت خودرو تاکید کرد. وی تصریح کرد که این تصمیم قدم‌های موثری در خصوص واگذاری شرکت‌های خودروسازی به بخش خصوصی برداشته است.

بیگلری همچنین تصریح کرد که دولت چهاردهم با خصوصی‌سازی صنعت خودرو، شاهد رقابت پذیری و بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی می‌شود. او امیدوار شد که خصوصی‌سازی صنعت خودرو در دولت چهاردهم کامل و واقعی شود.

از آنجایی که دو خودروساز بزرگ سال‌ها در انحصار به سر می‌برند و خودرو‌های بی‌کیفیت تولید می‌کنند، این قدم سربلند محسوب می‌شود. دیگر اینکه با ادامه روند فعلی خصوصی‌سازی، می‌توان به خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو در دولت اقای پزشکیان خوشبین بود.

توسط nastoor.ir