سجاد عباسی، مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» (حوزه هنری کودک و نوجوان) درباره جایگاه نمایشنامه یا فیلمنامه در بخش کودک و نوجوان به خبرنگار دیباچه گفت: در کشورمان، زنجیره‌سازی تولید هنری بسیار ضعیف است، یک بوم نقاشی یا یک کتاب، تبدیل به کار اقتباسی در سینما یا تئاتر نمی‌شود، یا درصد پایینی اتفاق می‌افتد. اما وقتی اثر هنری مناسبی در اختیارمان قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا در یک زنجیره آن را به اثر هنری دیگری تبدیل کنیم و آن اثر هنری را توسعه دهیم.

«تور تئاتر» باید شکل بگیرد/ نیاز به راه‌اندازی شبکه مخاطبان تئاتر

مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» با اشاره به تجربه موفق نمایش‌های «هیوا» و «فقط خودم» در مرکز «امید»،  تصریح‌کرد: تولید این دو اثر نمایشی در مرکز امید بسیار قابل توجه است و از این دو اقدام می‌توان به عنوان یک شروع خوب در جهت توجه به زنجیره‌سازی تولیدات هنری یاد کرد.

“عباسی” با تاکید بر اینکه مرکز «امید» به صورت متمرکز برنامه خاصی را در حوزه استعدادیابی در استان‌ها ندارد و رویکرد برنامه‌های این مرکز ملی است، گفت: ما در مرکز امید، قصد داریم تا با هدف‌گذاری خاص، از استعددهای موجود در استان‌ها برای پروژه‌های آثار و تولیدات نمایشی ملی استفاده کنیم.

او با انتقاد از اینکه دسترسی گروه‌های نمایشی به امکانات روز در مراکز استان‌ها بسیار کم است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد تولید در شبکه استانی، توسعه مخاطب و شبکه‌سازی است. استان‌ها باید شبکه مخاطبان نمایش خویش را توسعه بدهند، زیرا وقتی در استانی کار خوبی را تولید اما در بازه زمانی کوتاه اجرا و شبکه مخاطب پایدار ایجاد نشود، مخاطبان نمی‌توانند به آن اثر نمایشی دسترسی پیدا کنند.

مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» با تاکید بر این که باید در استان‌های دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم، گفت: ما مفهومی با نام «تور تئاتر» را نداریم. باید با توجه به نیازها و این نوع ارتباطات، با راه‌اندازی «تور تئاتر»  اجازه ندهیم تا با چند اجرای کوتاه ارتباط بین مخاطب و زنجیره تولید آثار هنری قطع شود.

گفتگو از : معصومه شمسینی غیاثوند

انتهای پیام/

source

توسط nastoor.ir