به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه با صدور نامه ای به آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی حوزه های علمیه و جامعه مدرسین خواستار برخورد با اعضای مجمع موسوم به مدرسین و محققین شد.

متن این نامه بدین شرح است:

حضرات اساتید، آیت‌الله بوشهری، آیت‌الله اعرافی دامت برکاتهما

سلام ‌علیکم و رحمت ‌الله

همچنان‌که مستحضرید، اخیراً جمعی که خود را مجمع محققین و مدرسین می‌خوانند، به‌بهانۀ شهادت فرمانده قهرمان، یحیی سنوار، اعلامیه داده و خواهان به رسمیت شناختن رژیم نامشروع و کودک‌کش صهیونیستی شده‌اند. دراین‌باره چند نکته را قابل ‌عرض می‌دانیم:

۱. در سال ۱۳۹۶ مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار با نمایندگان طلاب بر مسئلۀ انقلابی ماندن حوزه تأکید فراوان داشتند و در سخنرانی دیگرشان نسبت به نفوذ و نفوذی‌ها هشدار دادند و فرمودند: «من از روی اطلاع دارم عرض می‌کنم که برنامۀ نفوذ در کشور یک برنامۀ جدّی استکبار است، برنامۀ جدّی آمریکایی‌ها است؛ دارند دنبال می‌کنند که نفوذ کنند» (۲۰/۱۲/۱۳۹۴) و فرمودند: «مناطق نفوذ دشمن را شناسایی کنید، در مقابل آن‌ها صف‌آرایی کنید. وقت را هدر ندهیم. امروز همه موظفیم، همه مسئولیم» (۷/۱۲/۱۳۹۷).

اکنون جای این سؤال هست که چرا دستگاه‌های نظارتی و صیانتی حوزه از روابط سیاه عالم‌نمایان روسیاه با اربابان جنایت‌کارشان پرده برنمی‌دارند. درست است که علما و فضلای مؤمن و انقلابی حوزه به‌خوبی دوست و دشمن را می‌شناسند، اما معلوم نیست طلاب جوان و بدنۀ اجتماعی که از ساختار درون حوزه کمتر اطلاع دارند، توان تشخیص دوست و دشمنِ در لباس دوست را داشته باشد و فرق جامعۀ محترم مدرسین و این مدلِ تقلبی را بدانند. آیا هنوز وقت آن نرسیده که مدیریت عالی حوزه نفوذی‌های دشمن را ولو در لباس مقدس روحانیت و حتی کسوت استاد و محقق، معرفی و رسوا کند؟! آیا وقت آن نشده که حوزه لباس مقدس جهاد و اجتهاد را از این پیاده‌نظام‌های صهیونیسم پس بگیرد؟! جامعۀ محترم مدرسین تا کی قرار است نجابت به خرج دهد و این نسخۀ تقلبی را در کنار خود تحمل کند؟!

۲. کسانی که کمتر اطلاعی از تاریخ داشته باشند می‌دانند بیانیۀ این قوم روسیاه یادآور عمل اشعث بن قیس، عامل نفوذی معاویه در هنگامه نبرد صفین است؛ وقتی مالک به چند قدمی خیمۀ معاویه رسیده بود و می‌رفت تا ‌کار لشکر طاغوت را تمام کند، اشعث با شعار «صلح»، عملاً معاویه را به‌مثابۀ دولتی در مقابل دولت علی(ع) به رسمیت شناخت و مسیر تاریخ را به سود باطل عوض کرد.

هرچند عالم‌نمایان روسیاه، برخلاف الگوی نابکارشان اشعث، نه در میان عالمان و نه در جامعۀ متدینین و نه حتی در میان روشن‌فکران غرب‌گرا جایگاه و ارزشی ندارند، ولی به نظر می‌رسد به‌عنوان سربازان ذخیرۀ استکبار سعی دارند به جنازۀ در حال اضمحلال رژیم صهیونیستی دمیده و تنفس مصنوعی بدهند.

بیانیۀ ذلیلانۀ پادو‏های یهود، انسان را به یاد ماجرای آتش‌افروزی نمرود برای سوزاندن ابراهیم می‌اندازد؛ وقتی‌که مارمولکی سعی می‌کرد با دمیدن در آتش آن را علیه ابراهیم شعله‌ورتر کند! لاجرم باید به این قوم روسیاه گفت:

ای مگس عرصۀ سیمرغ نه جولانگه توست             عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

۳. روزی که برخی یاران سابق امام (ره) با این بیان که دوران موشک به پایان رسیده و اکنون عصر گفت‌وگو است می‌خواستند این کشورِ امام زمان(عج) را در برابر دشمن غدّار خلع‌سلاح کنند، رهبر فرزانه، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه ‏ایِ عزیز فرمودند: «اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته ‌شده باشد، یک مسئله است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است» (11/01/1395). اما امروز که نزدیک قله رسیده‏ایم به‌گونه‌ای که حتی سران خودفروختۀ عرب هم از ترس افکار عمومی خجالت می‌کشند از صلح با رژیم کودک‌کش سخن بگویند، نفوذی‏های استکبار در حوزۀ علمیۀ قم سخن از صلح و به رسمیت شناختن دشمن می‌گویند! آیا با این حساب می‌توان امروز هم این سخن دوگانۀ حضرت آقا را تکرار کرد یا اینکه باید گفت فقط یک حالت متصور است و آن اینکه «از روی آگاهی و خیانت است»!

در هر صورت انتظارِ طلاب، اساتید و فضلا از مدیران والامقام و بزرگان تأثیرگذار حوزه این است که نفوذی‏های حوزه را در هر جایگاهی که هستند جریان‌شناسی کنند و روابط پشت‌پردۀ ایشان را افشا نماید و در اذهان عمومی رسوا سازند و هرگونه کرسی تدریس، عنوان، پست و جایگاه روحانیت را از ایشان سلب کنند. البته ممکن است در این مسیر مورد اتهام قرار گیرند؛ ولی به فرمودۀ مقام معظم رهبری حفظه الله، «این حرف‌ها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود» و «نباید با استناد به سوءاستفادۀ احتمالی و جناحیِ برخی اشخاص، اصل قضیۀ نفوذ و اهمیت این مسئله را کم‌رنگ جلوه داد». یادمان باشد قرآن کریم حامی ماست و می‌فرماید: يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّه وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ (مائده، 54).

محمود مقدمی

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه

source

توسط nastoor.ir