ویندوز 11 نسخه 24H2 که در تاریخ 1 اکتبر منتشر شد، ویژگی‌های جدید زیادی به همراه دارد. اما برخی از بهبودها به چشم نمی‌آیند، مانند تغییراتی در سیستم بروزرسانی ویندوز. مایکروسافت در یک پست وبلاگ جدید، جزئیاتی درباره تغییرات داخلی که به بهبود زمان نصب و کاهش چشمگیر مصرف منابع منجر شده است، ارائه کرده است.

بهبودهای اعمال شده در پشته سرویس‌ دهی ویندوز 11 نسخه 24H2، باعث شدند که زمان نصب 45.6٪ سریع‌تر، زمان راه‌ اندازی مجدد 39.7٪ سریع‌تر و مصرف CPU بیش از 15٪ کمتر از نسخه ویندوز 11 22H2 (و 23H2، زیرا این دو نسخه پشته سرویس‌ دهی مشابهی دارند) در هنگام نصب بروزرسانی‌های تجمعی بر روی “دستگاه‌ها به‌ خوبی نگهداری‌ شده” باشد.

سیستم‌های قدیمی‌تر که بروزرسانی‌های بسیار قدیمی‌تری داشتند نیز بهبودهای مشابهی را نشان دادند. مایکروسافت این بهبودها را بر روی دستگاهی با نصب ویندوز که 18 ماه از تاریخ آن گذشته بود، آزمایش کرد و نتایج نشان داد که زمان نصب 43.6٪ سریع‌تر، زمان راه‌ اندازی مجدد 33.5٪ سریع‌تر و مصرف CPU 25٪ کمتر شده است. نتایج بسیار چشمگیر هستند.

 

بهبود چشمگیر عملکرد بروزرسانی ویندوز 11 نسخه 24H2

 

به گفته مایکروسافت، این بهبودها با اعمال تغییرات زیر امکان‌ پذیر شده‌اند:

  1. پردازش موازی مانیفست‌های کامپوننت: این به پردازش موازی کامپوننت‌های جدید که با استفاده از تفاوت‌های معکوس و مستقیم از نسخه 22H2 معرفی شد، کمک می‌کند.
  2. بهینه‌ سازی خواندن و تجزیه و تحلیل مانیفست‌های کامپوننت: پس از اولین خواندن و تجزیه و تحلیل، نتایج ذخیره می‌شوند تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرند. این کار بهره‌ وری را افزایش می‌دهد اگر کامپوننت مشابه در بسته‌های مختلف اشاره شود.
  3. استفاده مقیاس‌ پذیر از حافظه دسترسی تصادفی (RAM) موجود: در صورت در دسترس بودن حافظه بیشتر، از آن برای ذخیره کش مانیفست استفاده می‌کنیم و در غیر این صورت از مقدار کمتری استفاده می‌کنیم.

 

این بهبودها فقط مربوط به بروزرسانی‌های تجمعی نیستند. مایکروسافت می‌گوید بروزرسانی‌های ویژگی‌ها نیز اکنون کارآمدتر شده‌اند، به لطف بهبودهایی در نحوه مدیریت برنامه‌های داخلی سیستم عامل. این تغییر ابتدا در نسخه 22H2 ویندوز 11 معرفی شد، اما اکنون مایکروسافت اج را نیز شامل می‌شود که باعث کاهش 200 مگابایت از حجم کلی بروزرسانی‌های ویژگی‌ها می‌شود.

source

توسط nastoor.ir