امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت همتای پاکستانی خود برای انجام سفر رسمی وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.





فرمانده نهاجا وارد پاکستان شد


امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت همتای پاکستانی خود برای انجام سفر رسمی وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

هیات نظامی ایران به ریاست امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» در اسلام‌آباد از سوی جمعی از مقامات نیروی هوایی پاکستان و همچنین رضا امیری مقدم سفیر و سرهنگ محمد محسن شهابی وابسته نظامی ایران در پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران قرار است فردا با حضور در پایگاه هوایی مصحف از رزمایش سپر سند بازدید کند.

امیر واحدی سپس طی روزهای آتی در مقر فرماندهی نیروی هوایی پاکستان در اسلام‌آباد با ژنرال «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار خواهد کرد.

دیدار با ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان و بازدید از برخی از تاسیسات نیروی هوایی از دیگر برنامه‌های سفر رسمی امیر سرتیپ واحدی به پاکستان خواهد بود.

گفتنی است روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی از جمله تبادل هیات‌ها از نیروهای مسلح دو کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.

هشتم اسفند ۱۴۰۰ نیز امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سفر رسمی چهار روزه به پاکستان انجام داد.

گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران و پاکستان همزمان با بهبود امنیت مرزهای مشترک به عنوان یک تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران با پاکستان است که تحولی قابل توجه محسوب می‌شود. این موضوع در طول چند سال اخیر در دستور کار دو کشور قرار گرفته و این همکاری‌ها با رفت و آمد متقابل مسوولان نظامی دو کشور، بروز رسانی شده و راهکارهای تازه‌ای برای تقویت آن مطرح می‌شود./ایرنا