نسخه جدید ویندوز 11 به شماره 24H2 که به تازگی عرضه شده است، لیست طولانی از مشکلات شناخته‌ شده دارد و مایکروسافت به تازگی مشکلات بیشتری را تأیید کرده است. یکی از باگ‌های جدید کشف‌ شده ممکن است دلیل آن باشد که برخی کاربران این بروزرسانی را در سیستم خود نمی‌بینند، زیرا مایکروسافت یک محدودیت ارتقاء اعمال کرده تا از تجربه نامناسب کاربران جلوگیری کند.

طبق اطلاعیه‌ای که در مستندات رسمی ویندوز منتشر شده، برخی از کامپیوترهایی که ویندوز 11 نسخه 24H2 را نصب کرده‌اند ممکن است هنگام استفاده از دوربین داخلی با قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره یا اشیا، از جمله احراز هویت با استفاده از تشخیص چهره ویندوز هلو (Windows Hello)، با مشکل فریز شدن برنامه‌ها مواجه شوند.

 

مشکلات جدید ویندوز 11 نسخه 24H2 و محدودیت‌های ارتقاء

 

متأسفانه در حال حاضر هیچ راه‌ حل موقتی برای این مشکل وجود ندارد، بنابراین مشتریانی که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند یا باید به نسخه قبلی ویندوز 11 (نسخه 23H2 یا قدیمی‌تر) بازگردند یا منتظر بمانند تا مایکروسافت یک بروزرسانی برای رفع این مشکل ارائه کند. کاربران نسخه‌های قبلی ویندوز 11 و 10 نیز نسخه 24H2 را از طریق Windows Update دریافت نخواهند کرد و مایکروسافت توصیه می‌کند که بروزرسانی دستی به آخرین نسخه را امتحان نکنند. به مدیران شبکه توصیه شده که گزارشات مربوط به Windows Update for Business را با استفاده از شناسه محافظ 53340062 بررسی کنند.

نکته ناخوشایند دیگر این است که هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا کامپیوتر شما تحت تأثیر این باگ قرار گرفته یا نه وجود ندارد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این باگ مربوط به نسخه کلاینت ویندوز 11 نسخه 24H2 است. بنابراین، کاربرانی که دوربین داخلی با پشتیبانی از تشخیص چهره و اشیا دارند و می‌خواهند به نسخه 24H2 ارتقا دهند، یا باید ریسک کرده و بروزرسانی دستی را انجام دهند یا منتظر رفع مشکل بمانند. مایکروسافت اعلام کرده که در حال کار روی یک راه‌ حل است و اطلاعات بیشتری را در زمان مناسب ارائه خواهد داد.

سایر مشکلات شناخته‌ شده در نسخه 24H2 ویندوز 11 شامل گزارش نادرست Disk Cleanup، مشکلات حسگر اثر انگشت، مشکلات سازگاری با برخی برنامه‌های والپیپر، مشکلات نصب بروزرسانی روی برخی دستگاه‌های ایسوس و موارد دیگر می‌شود.

source

توسط nastoor.ir