روانبخش صادقی، مدرس، تهیه كننده و كارگردان و رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با دیباچه اظهارداشت: تنها هنر صنعتِ رسانه‌ای كه در ایران می‌تواند، بازار‌های جهانی را به خود اختصاص دهد و در آن به رقابت بپردازد، صنعت و هنر انیمیشن است؛ زیر خطوط قرمز در حوزه كودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است.
مدرس، تهیه كننده و كارگردان و رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در مورد جایگاه صنعت پویانمایی در ایران، گفت: انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد، ولی در مقایسه با دنیا سرعت رشد مطلوبی نداشته و حلقه مفقوده‌ای وجود دارد كه در دست مسئولان فرهنگی کشور است.

انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد/ خطوط قرمز در حوزه کودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است!

کارگردان «دزد رویاها» تاکیدکرد: هنرمندان عرصه انیمیشن عملکرد مطلوبی داشته‌اند؛ ضعف این حوزه به دلیل عدم دغدغه‌مندی مسئولان فرهنگی است. برخی تغییرات مدیریتی منجر می‌شود، حركت‌هایی كه آغاز شده بودند به درستی ادامه پیدا نکند، در حالی که آثار ایرانی با كیفیت خوبی تولید می‌شوند، ولی برای ورود به بازار‌ها مشكلاتی دارد و این مشكلات به نحوه مدیریت‌ مسئولان باز می‌گردد كه باید برای حل این مشکلات سیاست‌گذاری‌های درست به کار گرفته شود.

رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران اظهارداشت: برای توسعه هنر صنعت انیمیشن حلقه‌های مفقوده آموزش، ارتباط خارجی و مشكلاتی به لحاظ مالی و تجهیزات وجود دارد، كه اگر بنیاد ملی پویانمایی، شرایطی را ایجاد كند كه چتر حمایتی خود را روی هنرمندان فعال این عرصه بگستراند و تولیدکنندگان انیمیشن برای دریافت هزینه خود از شركت‌های خارجی كه برای آنها فعالیت می‌كنند حساب و اکانت داشته باشند، اقتصاد این صنعت بچرخد و ارزآوری به همراه داشته باشد، هنرمندان انیمیشن در این عرصه موفق خواهد بود.

کارگردان «افسانه‌های امروزی» تصریح‌کرد: باید برای تولید انیمیشن هدف‌گذاری صحیح داشته باشیم. در کشورهای دیگر برای ساخت انیمیشن‌ها با برنامه‌ریزی  چند سال زمان می‌گذارند، اما در ایران برای تولید اثر انیمیشن بلند سینمایی وقت چندانی گذاشته نمی‌شود. این در حالی است که انیمیشن در صنعت سینما می‌تواند بسیار پول‌ساز باشد.

گفتگو از  : معصومه شمسینی غیاثوند

انتهای پیام/

source

توسط nastoor.ir