به گزارش دیباچه، حسین اکبری، مجری برنامه های کودک تلویزیون گفت: آن شور و حالی که در مخاطبام دنبالش می‌گشتم، فقط توی بچه‌ها بود و من دوباره برگشتم به دنیای کودک و الان حدود ۸-۹ سال است که به صورت خیلی تخصصی دارم در حوزه کودک کار می‌کنم.

زمانی که روی صحنه هستم، حس می‌کنم که جزو عمرم حساب نشده / به جز کار برای کودکان، به چیز دیگری فکر نمیکنم

موضوع برنامه‌های مخصوص کودکان و به طور کلی دنیای کودک برخلاف انتظار، کاری بسیار پیچیده و دارای دشواری‌های خاص خود است. به همین دلیل، برنامه‌سازان و افرادی که در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌های هنری و بصری برای کودکان فعالیت دارند، باید به خوبی این پیچیدگی‌ها و ظرافت‌ها را درک کرده و تلاش کنند که کودک به خوبی پیام برنامه را دریافت کند.

حسین اکبری از جمله مجریانی است که در سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی برای کودکان اجرا کرده است. او که متولد سال ۱۳۶۸ است، در حال حاضر اجرای برنامه ببین و بدون را از شبکه پویا برعهده دارد.

حسین اکبری در گفتگویی که با دیباچه داشت، در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت‌هایی که بین اجرای برنامه برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد، گفت: بحث و دنیای اجرای بزرگسال و یک گروه اجتماعی مانند کودکان خیلی فرق دارد. من چند سالی خودم در حوزه نوجوان کار می‌کردم. بعد در حوزه اجتماعی با برنامه ویتامین خ شبکه نسیم.

اکبری ادامه داد: آن شور و حالی که در مخاطبام دنبالش می‌گشتم، فقط توی بچه‌ها بود و من دوباره برگشتم به دنیای کودک و الان حدود ۸-۹ سال است که به صورت خیلی تخصصی در حوزه کودک کار می‌کنم.

 این مجری صدا و سیما در مورد احساسش در هنگام اجرای برنامه گفت: من همیشه این موضوع را به دوستانم می‌گویم که زمانی که روی صحنه هستم، از نیم ساعت گرفته تا دو ساعت، حس می‌کنم که جزو عمرم حساب نشده،  چون در بهشت هستی و بین کودکان هستی و در بهشت ماندن به نظر من اصلا زمان حساب نمی‌شود.

مجری برنامه ببین و بدون در پاسخ به این سوال که در حوزه سینما و برنامه‌های کودک و ساخت برنامه برای کودکان به نظر می‌رسد با ضعف محتوا مواجه هستیم، گفت:  دهه ۶۰  اتفاقات و دوران خود را داشت. ما با ” کلاه قرمزی، زی‌زی گولو،  الو الو من جوجو‌ام،” بزرگ شدیم. من قبول دارم خیلی تولیدات سینمایی و تصویری کودک کم شده و امیدوارم که مسئولان به این موضوع توجه کنند. ما بار‌ها در هر  جلسه‌ای رفتیم گفتیم خواهش می‌کنیم برای بچه‌ها بیشتر زمان بگذارید و حمایت تنها در حد شعار نباشد.

زمانی که روی صحنه هستم، حس می‌کنم که جزو عمرم حساب نشده / به جز کار برای کودکان، به چیز دیگری فکر نمیکنم

این مجری برنامه‌های کودک ادامه داد: ما جشنواره تئاتر کودک را در همدان و امسال هم در اصفهان جشنواره فیلم کودکان را داریم، ولی به نظر من بیشتر باید به موضوع کودکان پرداخته شود، زیرا این کودکان امروز ما قراره هفتاد سال دیگه هشتاد سال دیگر این کشور را بسازند.

اکبری در مورد بزرگترین مشکلاتی که در هنگام اجرای زنده برای کودکان وجود دارد، گفت: خیلی مشکلات داریم، ولی خب از طرف دیگر حس خوب هم داریم. من همیشه در  اجرا چه زنده و چه تلوزیونی ارتباط را با مخاطبانم برقرار می‌کنم. با این همه در برنامه‌های زنده کودکان هیجان‌زده می‌شوند و دوست دارند جلوی صحنه بیایند و این درحالی است که سلامتی آن‌ها برای ما بیشتر از شادی آن‌ها مهم است.

این مجری افزود: البته اتفاقات بدی هم داشته‌ایم مانند فرو ریختن استیج در یک برنامه که چند سال پیش داشتم که خدا را شکر کسی صدمه ندید. البته برای من  بهترین اتفاق خندیدن بچه‌ها در برنامه است.

اکبری در پایان تصریح کرد: برای آینده در حال حاضر برنامه‌ای غیر از ادامه برنامه‌سازی برای کودکان ندارم و این کار را به طور خاص با اقای حسین جمالی (آهنگساز) جلو می‌بریم.

گفتگو از : محمد حسن گودرزی

source

توسط nastoor.ir