اپل انتظار می‌رود که در سال آینده، خط تولید آیفون SE را با مدل جدیدی به نام آیفون SE 4 بروزرسانی کند. شایعات حاکی از آن است که آیفون SE 4 طراحی جدیدی خواهد داشت و از طراحی قدیمی آیفون SE 3 فاصله خواهد گرفت. به‌ نظر می‌رسد آیفون SE 4 به نسخه‌ای تغییر یافته از شاسی آیفون 14 متکی باشد، هرچند که شایعات قبلی اشاره کرده بودند که این مدل بر پایه آیفون 16 خواهد بود.

 

آیفون SE 4 طراحی جدید و دوربین بروز در راه است

 

یک افشای جدید در اینترنت منتشر شده که نشانه‌هایی از نحوه طراحی دوربین در آیفون SE 4 را به ما می‌دهد. طبق تصویری که از یک کیس به اشتراک گذاشته شده توسط «سانی دیکسون» (علاوه بر افشاگر بودن، معمولاً اطلاعات دقیقی از محصولات اپل ارائه می‌دهد)، به نظر می‌رسد که طراحی دوربین به یادآورنده آیفون 7 پلاس باشد.

این به این معناست که هرچند آیفون SE 4 ممکن است بر پایه طراحی آیفون 14 ساخته شده باشد، اما دوربین آن مشابه دوربین آیفون 14 نخواهد بود. به عبارت دیگر، دوربین فوق عریض در آن وجود نخواهد داشت، بلکه حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی خواهد داشت که مشابه حسگر به کار رفته در آیفون 15 است.

تصویر به‌ دست‌ آمده از کیس نشان می‌دهد که گوشی با طراحی دو دوربینه عرضه خواهد شد، اما احتمالاً دوربین‌ها به‌ صورت افقی قرار خواهند گرفت. گزارش‌های قبلی نیز حاکی از این است که آیفون SE 4 قابلیت تشخیص چهره (Face ID) را به‌ جای سنسور اثر انگشت (Touch ID) خواهد داشت و با ناچ معروف «حوضی» اپل عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، شایعه شده که آیفون SE 4 دارای نمایشگر OLED به اندازه 6.1 اینچ خواهد بود و بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم 7000 با شیشه در جلو و عقب ساخته می‌شود. برای کاهش هزینه‌های تولید آیفون SE 4، اپل ممکن است از قطعات قدیمی مشابه آنچه در آیفون 13 و 14 استفاده شده، بهره ببرد. همچنین، گفته می‌شود که آیفون SE 4 از نظر قدرت، نسبت به آیفون 15 و 15 پلاس استاندارد، قوی‌تر خواهد بود چراکه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را پشتیبانی می‌کند.

آیفون SE 4 ممکن است دکمه اکشن (Action button) نداشته باشد، اما به‌ جای آن از سوئیچ خاموش/روشن محبوب همگان بهره می‌برد که این موضوع نیز از تصویر افشا شده کیس قابل مشاهده است. انتظار می‌رود قیمت این مدل کمتر از 500 دلار باشد و بر اساس شایعات، به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌ رده تبدیل شود.

source

توسط nastoor.ir