مایکروسافت نسخه پیش‌ نمایش ۲۶۱۰٫۲۱۵۲ را برای کانال Release Preview ویندوز ۱۱ با نام KB5044384 منتشر کرد که شامل برخی ویژگی‌ هایی است که به تدریج معرفی خواهند شد.

 

ویژگی‌ های جدید و بهبود ها

به‌ صورت تدریجی عرضه می‌شوند:

  1. منوی شروع: اکنون می‌توانید مستقیماً از منوی شروع رایانه خود به محتوای دستگاه تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید وضعیت باتری و اتصال دستگاه خود را مشاهده کنید، به پیام‌ های صوتی، تماس‌ ها و عکس‌ های خود دسترسی داشته باشید و کارهای خود را از جایی که رها کرده‌اید ادامه دهید. تنها کاربران اندرویدی که از طریق Phone Link متصل شده‌اند می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. پشتیبانی از iOS بعداً ارائه خواهد شد. برای مدیریت این ویژگی، به تنظیمات > شخصی‌ سازی > شروع بروید.
  2. اعلان‌ ها: اکنون می‌توانید پیشنهادات خاموش کردن اعلان‌ ها از برنامه‌ های خاص را متوقف کنید. در اعلان، روی سه نقطه (…) کلیک کنید و آن را خاموش کنید. همچنین می‌توانید به تنظیمات > سیستم > اعلان‌ ها بروید و آن را از آنجا خاموش کنید. در لیست فرستنده‌ ها به دنبال “پیشنهادات اعلان” بگردید. یک ورودی فقط پس از دریافت یک اعلان در لیست ظاهر می‌شود.
  3. پیش‌ نمایش مشتری Windows Sandbox: این بروزرسانی پیش‌ نمایش مشتری Windows Sandbox را اضافه می‌کند. این پیش‌ نمایش شامل هدایت کلیپ بورد زمان اجرا، کنترل ورودی صدا و ویدیو و اشتراک‌ گذاری پوشه‌ ها با میزبان در زمان اجرا است. برای دسترسی به این موارد، روی سه نقطه (…) در سمت راست بالای برنامه کلیک کنید. این پیش‌ نمایش همچنین شامل یک نسخه از پشتیبانی خط فرمان است. (دستورات ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند).
  4. دیسک مجازی (VHD/VHDx): این بروزرسانی یک دکمه جدا کردن دیسک مجازی را به تنظیمات اضافه می‌کند. در ویژگی‌ های VHD یا VHDx خود، به تنظیمات > سیستم > ذخیره سازی > دیسک‌ ها و حجم‌ ها بروید.
  5. کادر گفتگوی رمز عبور Wi-Fi: اکنون کادر گفتگو دارای طراحی بصری ویندوز ۱۱ است. به تنظیمات > شبکه و اینترنت بروید.

 

به‌ صورت عادی عرضه می‌شوند:

  1. تنظیمات کلید Copilot: می‌توانید کلید Copilot را روی صفحه کلید پیکربندی کنید. در دستگاه‌ های جدید، کلید برنامه Copilot را باز می‌کند. اگر با استفاده از یک Microsoft Entra ID وارد حساب خود شوید، کلید برنامه M365 را باز می‌کند. می‌توانید کلید را برای باز کردن یک برنامه متفاوت یا باز کردن جستجو تنظیم کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات > شخصی‌ سازی > ورودی متن بروید. برای اینکه کلید یک برنامه متفاوت را باز کند، برنامه باید در یک بسته امضا شده MSIX باشد. این تضمین می‌کند که برنامه از استاندارد های امنیتی و حریم خصوصی برای حفظ ایمنی شما پیروی می‌کند. اگر صفحه کلید رایانه شما کلید Copilot ندارد، تغییر این تنظیم هیچ کاری انجام نخواهد داد.
  2. رابط کاربری (UI): هنگام اجرای برخی برنامه‌ ها، نمی‌توانید برخی قسمت‌ های رابط کاربری را مشاهده کنید.
  3. برنامه‌ های HTML (HTA): اجزای اختیاری HTA (OC) اکنون در ARM64 Windows PE هستند.
  4. فایل‌ های دیباگ هسته زنده (dumps): win32kbase.sys فایل‌ های دیباگ هسته زنده را زمانی که نباید ایجاد می‌کند.
  5. Winlogon: هنگام خاموش شدن، خطای توقف رخ می‌دهد.
  6. فایل لیست مسدود کننده درایور آسیب‌ پذیر هسته ویندوز (DriverSiPolicy.p7b): این بروزرسانی به لیست درایورهایی که در معرض حملات Bring Your Own Vulnerable Driver (BYOVD) هستند اضافه می‌کند.
  7. ورود وب: نمی‌توانید از وب وارد حساب خود شوید زیرا صفحه پاسخ نمی‌دهد.
  8. دستور sfc /scannow: هر بار که دستور را اجرا می‌کنید، خطا دریافت می‌کنید.

source

توسط nastoor.ir