اگر از Word برای نوشتن اسناد خود استفاده می کنید، از یک اشکال بسیار عجیب که می تواند روز شما را با حذف یک فایل به جای ذخیره آن خراب کند، آگاه باشید. مایکروسافت با تأیید اینکه اسناد Word با نام فایل های خاص ممکن است هنگام ذخیره محلی حذف شوند، هشدار داده است.

 

باگ عجیب در Word خداحافظی با فایل‌ ها

 

اگر فایل ها را روی دستگاه محلی خود ذخیره می کنید، بهتر است به پسوند های فایل آنها توجه کنید. مایکروسافت می گوید اگر یک فایل پسوند بزرگ (DOCX به جای .docx) یا با نماد # در آن داشته باشد، تلاش برای ذخیره هنگام بستن فایل منجر به حذف فایل توسط ویندوز می شود. Neowin توانست این اشکال را بازسازی کند، زیرا به نظر می رسد همه کاربران با نسخه های 2409 برنامه های Office را تحت تأثیر قرار می دهد:

خوشبختانه، آسیب دائمی نیست و می توانید فایل حذف شده را از سطل بازیابی بازیابی کنید. به طور جایگزین، مایکروسافت پیشنهاد می کند قبل از بستن سند یا Word به طور کلی، فایل را به صورت دستی ذخیره کنید. همچنین یک راه حل دیگر وجود دارد:

گزینه “هنگام باز کردن یا ذخیره فایل ها با میانبرهای صفحه کلید، Backstage را نشان ندهید” را فعال کنید این کار را می توان با رفتن به File > Options > Save > Don’t show the Backstage when opening or saving files with keyboard shortcuts انجام داد. سرانجام، می توانید با فعال کردن گزینه “پسوند نام فایل”، بررسی کنید که آیا اسناد Word شما پسوند های همه حروف بزرگ دارند یا خیر. برای انجام این کار در ویندوز 11، روی دکمه View در نوار ابزار کلیک کرده و Show > File Name Extensions را انتخاب کنید. در ویندوز 10، گزینه های پوشه را باز کنید و گزینه “پنهان کردن پسوند ها برای انواع فایل های شناخته شده” را در تب View علامت بزنید. اگر یک سند Word دارای پسوند تمام حروف بزرگ است، فایل را انتخاب کنید، F2 را فشار دهید و پسوند را به حروف کوچک تغییر دهید.

همچنین می توانید نسخه Word خود را با کلیک روی File > Account > Word بررسی کنید. شایان ذکر است که این اشکال بر فایل های ذخیره شده در فضای ابری تأثیر نمی گذارد. مایکروسافت می گوید تیم Office در حال بررسی این مشکل است. در همین حال، کاربران می توانند از راه حل های ذکر شده در مستندات رسمی استفاده کنند.

source

توسط nastoor.ir