بهترین پروتئین وی برای حجم، بهترین پروتئین برای چربی‌سوزی

بهترین پروتئین برای بدنسازی

یکی از مکمل‌های اصلی که برای ساخت، تقویت و بازسازی بافت‌های عضلانی بعد از تمرینات سنگین بدنسازی و جلوگیری از تحلیل توده عضلانی، نقش کلیدی را بر عهده دارد، پروتئین است. اهمیت پروتئین در دنیای بدنسازی و تناسب اندام، بر کسی پوشیده نیست، اما انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی، تا حدود زیادی به نیازها و اهداف شخصی شما وابسته است.

برای آگاهی از نکاتی که باید برای انتخاب بهترین پروتئین برای چربی‌سوزی و تناسب اندام از آن استفاده کنید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اهمیت پروتئین برای بدنسازی چیست؟ بهترین پروتئین برای بدنسازی

بدن، برای ترمیم و رشد عضلات، نیاز شدیدی به درشت‌مغذی‌هایی نظیر پروتئین دارد. با انجام تمرینات بدنسازی، آسیب جدی به عضلات وارد می‌شود. انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی، به عنوان عنصر سازنده بافت‌های عضلانی، اسیدآمینه مورد نیاز برای تقویت و بازسازی عضلات را تأمین می‌کند.

مطالعاتی که انجام شده است، نشان ‌می‌دهد مصرف پروتئین به میزان کافی به همراه انجام تمرینات بدنسازی، فعل و انفعالات و سنتز عضلانی را افزایش داده که این موضوع سبب رشد و تقویت عضلات می‌شود. در نتیجه اگر می‌خواهید حجم عضلات و قدرت آنها را افزایش داده، و مانع از کاهش بافت‌های عضلانی خود شوید، به میزان کافی و از منابع غنی و با کیفیت، پروتئین‌های مورد نیاز را تأمین کنید.

معرفی بهترین پروتئین برای بدنسازی

نوع تمرینات بدنسازی، سطح فعالیت بدنی و اهداف و نیازهای تغذیه‌ای فرد، از جمله عواملی هستند که در انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی نقش دارد. بهترین منابع پروتئینی که برای اهداف بدنسازی و تناسب اندام نیز مناسب هستند، به شرح زیر است:

۱. پروتئین وی (Whey Protein)

از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پروتئین‌ها برای بدنسازی، پروتئین وی است. وی، به عنوان پروتئینی با کیفیت و کامل، تمامی اسیدآمینه‌‌های مورد نیاز بدن را تأمین کرده و به راحتی جذب بدن می‌شود. این پروتئین از شیر مشتق شده و به عنوان یک مکمل سریع‌جذب، عمل می‌کند. این پروتئین در ۳ نوع، قابل عرضه است:

  • پروتئین وی کنسانتره. این نوع مکمل پروتئین وی، حاوی ۷۰ تا ۸۰ درصد پروتئین و مقداری چربی و کربوهیدرات است.
  • پروتئین وی ایزوله. این نوع پروتئین وی، حاوی ۹۰ درصد پروتئین است که چربی و لاکتوز کمتری دارد.
  • پروتئین وی هیدرولیزه. این نوع از مکمل پروتئین وی، به دلیل ویژگی‌ از پیش هضم شده، به سرعت جذب بدن و عضلات شده و به همین دلیل برای بازسازی عضلات پس از انجام تمرینات سنگین بدنسازی، بسیار مناسب است.

۲. پروتئین کازئین (Casein Protein)

می‌توان پروتئین کازئین را به عنوان یکی از بهترین پروتئین برای بدنسازی معرفی کرد. کازئین، پروتئین مشتق شده از شیر است که به تدریج وارد جریان خون شده و در مدت طولانی‌تری پروتئین را به بدن منتقل می‌کند. به دلیل این ویژگی، می‌توان این پروتئین را قبل از خواب نیز استفاده کرد. این کار موجب حفظ و بازسازی عضلات در طول شب شده و مانع از تحلیل رفتن آنها می‌شود.

۳. پروتئین سویا (Soy Protein)

از پروتئین سویا می‌توان به عنوان بهترین پروتئین برای چربی‌سوزی یاد کرد. این مکمل گیاهی، تمامی آمینواسیدهای ضروری بدن را تأمین کرده و پروتئینی کامل است. از ویژگی‌های این پروتئین می‌توان به بهبود فعالیت ورزشی، افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن اشاره کرد. این پروتئین گیاهی، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به حفظ سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

۴. پروتئین نخود (Pea Protein)

یکی دیگر از مکمل‌های گیاهی مناسب برای ورزشکاران بدنساز، پروتئین نخود است. افرادی که به محصولات لبنی یا سویا حساسیت دارند، می‌توانند از این مکمل در کنار تمرینات بدنسازی خود استفاده کنند. لوسین و آرژنین، اسیدآمینه‌های موجود در نخود هستند که به راحتی جذب بدن می‌شوند.

۵. پروتئین تخم‌مرغ (Egg Protein)

بهترین و کامل‌ترین منبع طبیعی پروتئین، تخم‌مرغ است که در رژیم غذایی بدنسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید‌آمینه‌های تخم‌مرغ به دلیل کیفیت بالا و قابلیت جذب سریع، مناسب برای رشد عضلات و بهبود عملکرد بدن است.

بهترین پروتئین وی برای حجم

بهترین پروتئین وی برای حجم

معرفی پرفروش‌ترین و پرطرفدرترین برندهای پروتئین وی

در ادامه به معرفی چند برند معروف برای آشنایی با بهترین پروتئین وی برای حجم اشاره می‌شود:

  • پروتئین وی اپتیموم نوتریشن، از پرفروش‌ترین برندهای پروتئین وی که دارای کیفیت بالایی است. این برند شامل وی ایزوله و وی کنسانتره می‌شود.
  • پروتئین وی Dymatize ISO100، این نوع پروتئین در دو مدل ایزوله و هیدرولیزه در بازار موجود است که دارای قابلیت جذب سریع است. ویژگی این مکمل، بدون لاکتوز بودن آن است.
  • پروتئین وی BSN Synatha-6، افرادی که به دنبال تأمین طولانی مدت پروتئین برای ساخت و تقویت عضلات خود هستند، می‌توانند از این مکمل که حاوی ترکیبی از پروتئین‌های مختلف است، استفاده کنند.
  • پروتئین وی جیم فیول، یک برند ایرانی است که از مواد اولیه وارداتی درجه یک برای تولید محصولاتش استفاده میکند. این محصول را میتوانید در اینترنت جستجو و یا از سایت جیمارکت (فروشگاه رسمی جیم فیول) تهیه نمایید.

پروتئین وی جیم فیول

پروتئین وی جیم فیول

چگونه بهترین پروتئین برای بدنسازی را انتخاب کنیم؟

تنوع بالای مکمل‌های پروتئینی می‌تواند به موضوعی چالش‌ برانگیز برای بدنسازان تبدیل شود. برای انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی، توجه به چند نکته کلیدی ضروری است:

  • هدف یا اهداف تمرینی و ورزش خود را مشخص کنید. برای شروع تمرینات بدنسازی؛ به دنبال کاهش چربی‌سوزی هستید یا افزایش حجم عضلات؟ پروتئین کازئین یا وی، گزینه‌های مناسبی برای افزایش توده عضلانی هستند. در مقابل برای کاهش چربی بدن می‌توانید از پروتئین‌های گیاهی مانند نخود و سویا استفاده کنید.
  • نیازهای تغذیه‌ای خود را مورد ارزیابی قرار دهید. ترکیب پروتئین‌های گیاهی مانند نخود و برنج می‌تواند برای افرادی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، به عنوان بهترین پروتئین برای بدنسازی مناسب باشد.
  • میزان مصرف پروتئین خود را مدیریت کنید. میزان پروتئین مصرفی باید بر حسب وزن، سطح فعالیت فرد و اهداف تمرینی او تنظیم شود. بدنسازان می‌بایست به ازای هر کیلوگرم وزن خود، ۱.۶ تا ۲.۲ گرم پروتئین مصرف کنند.
  • کیفیت پروتئین انتخابی خود را بررسی کنید. توجه کنید که پروتئین انتخابی شما به عنوان یک مکمل در کنار ورزش‌های بدنسازی، حاول تمامی اسیدآمینه‌های ضروری برای بدن شما باشد. وی، کازئین، تخم‌مرغ و سویا بهترین کیفیت را در میان انواع مکمل‌های پروتئینی دارند.

کلام آخر

تأمین کافی انواع مواد مغذی مانند پروتئین برای بدنسازان، دارای اهمیت ویژه‌ای است. انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی، می‌تواند برای دستیابی به اهداف مورد نظر شما کمک کننده باشد. با مراجعه به سایت جیمارکت، می‌توانید بهترین پروتئین برای بدنسازی را که متناسب با نیازهای تغذیه‌ای، اهداف و شرایط جسمی شماست، انتخاب کنید. انتخاب مکمل‌های پروتئینی مانند وی، کازئین، سویا، نخود و تخم‌مرغ می‌تواند مسیر شما را برای دستیابی به چربی‌سوزی یا افزایش توده عضلانی هموار کند.

اطلاعات تماس با فروشگاه جیمارکت

اطلاعات تماس با فروشگاه جیمارکت

source

توسط nastoor.ir