مایکروسافت امروز ویژگی جدیدی را در اکسل برای ویندوز معرفی کرد که دید سلول فعال را بهبود می بخشد. این ویژگی جدید “Focus Cell” نام دارد. وقتی فعال باشد، Focus Cell سلول فعال فعلی را از طریق یک تجربه بصری جدید برجسته می کند.

به جای یک حاشیه ساده در اطراف سلول فعال، Focus Cell هایلایت های پر جنب و جوش را به ردیف و ستون مربوطه اعمال می کند و ضخامت حاشیه سلول را افزایش می دهد. این تغییرات بصری باعث می شود سلول فعال بیشتر قابل مشاهده باشد و به کاربران امکان می دهد داده ها را در همان ردیف و ستون به راحتی شناسایی کنند.

 

اکسل هوشمند تر شد سلول فعال را بهتر ببینید

 

در اینجا نحوه فعال کردن ویژگی جدید Focus Cell آمده است:

هر سند اکسل را که دارای مجموعه داده بزرگی است باز کنید.

به تب View بروید، جایی که می توانید دکمه Focus Cell را برای فعال یا غیرفعال کردن ویژگی انتخاب کنید.

همچنین می توانید از میانبر Alt + W + E + F برای فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی استفاده کنید. Focus Cell همچنین به شما امکان می دهد رنگ های برجسته را تغییر دهید. می توانید از گزینه Focus Cell Color برای انتخاب رنگ دلخواه استفاده کنید. برای دسترسی آسان به Focus Cell، می توانید آن را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنید. برای این کار، روی دکمه Focus Cell کلیک راست کرده و سپس روی Add to Quick Access Toolbar کلیک کنید. پس از افزودن، می توانید به سادگی روی نماد Focus Cell موجود در گوشه بالا سمت چپ پنجره اکسل کلیک کنید.

مایکروسافت همچنین تاکید کرد که Focus Cell هنگام استفاده از دستورات Find & Replace در اکسل برای ویندوز به طور خودکار فعال می شود. Focus Cell یافتن سلول فعال را هنگام تغییر موقعیت آسان تر می کند. می توانید این برجسته سازی خودکار را از View > Focus Cell > Show Auto-Highlight غیرفعال کنید.

این ویژگی جدید Focus Cell اکنون برای کاربران اکسل در ویندوز در کانال بتا با اجرای نسخه 2410 (ساخت 18118.20000) یا بالاتر در دسترس است. مایکروسافت همچنین در حال کار برای آوردن Focus Cell به اکسل برای مک و اکسل برای وب در آینده است.

source

توسط nastoor.ir