پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به اتمام موعد شش ماهه اول ورود موقت برخی از خودروهای وارداتی به منطقه، مراجعه به واحد شماره‌گذاری برای تمدید مهلت ورود موقت توسط متقاضی الزام است.

امیرعلی داود چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: همانگونه که در تعهد صاحبان این خودرو‌ها نیز مشخص است و پیشتر نیز چندین بار اطلاع رسانی شده، در صورت عدم تمدید شش ماهه، عواقب ناشی از آن برعهده متقاضی خودرو خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین طبق تعهدات اولیه در بدو اظهار و ورود موقت خودروها، وفق ضوابط و مقررات خودرو‌های ورود موقت، امکان تردد به سرزمین اصلی (گذر موقت) وجود ندارد، همچنین خودرو‌های ورود موقت امکان فروش، نقل و انتقال و واگذاری به غیر را ندارند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: دوباره تاکید می‌شود مسئولیت تطبیق برای ورود خودرو با آیین نامه‌ها و مصوبات کمیته خودرو و اطلاعیه‌های گمرک، برعهده متقاضی است و در صورت مغایرت با مصوبات، گمرک هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

داود خاطرنشان کرد: ورود موقت خودرو‌های سواری طبق تبصره بند (٥) از ماده ٥ مقررات صادرات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران و مصوبات هیئت مدیره سازمان، به مدت شش ماه و حداکثر تا ۲ سال قابل تمدید است.

source

توسط nastoor.ir