سیستم‌ عامل‌ های اپل، از جمله iOS و iPadOS، امروزه بسیار سازگار با کنترلرها هستند. با این حال، چیزی که تا به امروز وجود نداشت، پشتیبانی از کنترلرهای سیمی، به‌ ویژه برای کنترلرهای ایکس‌ باکس بود.

مایکروسافت از یک پروتکل USB سفارشی استفاده می‌کند، به همین دلیل کنترلرهای ایکس‌ باکس نمی‌توانستند هنگام اتصال با کابل USB با آیفون‌ها، آی‌ پد ها و مک‌ ها کار کنند.

با iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia، این مشکل سرانجام حل شد. آخرین بروزرسانی‌ های اپل برای iOS، iPadOS و macOS اکنون به شما امکان می‌دهند کنترلرهای بی‌سیم ایکس‌ باکس را با کابل USB به دستگاه خود متصل کنید.

این نه تنها برای دستگاه‌ هایی با پورت USB-C، مانند آیفون 15 و 16 سری یا آی‌ پد های مدرن، بلکه برای تلفن‌ ها و تبلت‌ هایی با پورت لایتنینگ نیز صدق می‌کند. می‌توانید از یک آداپتور لایتنینگ به USB استفاده کنید و سپس یک کنترلر بی‌سیم ایکس‌ باکس را متصل کنید.

 

ایکس‌ باکس به طور رسمی به اکوسیستم اپل پیوست

 

همچنین قابل ذکر است که دستگاه‌ های اپل می‌توانند به کنترلر بی‌سیم ایکس‌ باکس به اندازه کافی انرژی بدهند تا حتی بدون باتری کار کند. گیم‌پد متصل در تنظیمات > عمومی نمایش داده می‌شود (گیم‌پد متصل با کابل USB در تنظیمات بلوتوث نمایش داده نمی‌شود) و به شما امکان می‌دهد تنظیمات جهانی یا مخصوص بازی را سفارشی کنید.

پشتیبانی از کنترلرهای سیمی، افزوده خوبی به قابلیت‌ های بازی دستگاه‌ های اپل است. iOS و macOS اکنون چندین عنوان AAA را ارائه می‌دهند و یک اتصال قوی‌ تر با تأخیر کمتر، بسیار برای کسانی که می‌خواهند رویکرد جدی‌ تری نسبت به بازی در دستگاه‌ های اپل داشته باشند، مفید خواهد بود. همچنین، اطمینان حاصل می‌کند که کنترلر شما ناگهان شارژ خالی نخواهد شد.

پشتیبانی از کنترلر سیمی ایکس‌ باکس با سایر بهبود های بازی در iOS 18 نیز هماهنگ خواهد شد. این شامل یک حالت بازی اختصاصی است که عملکرد بازی را بر روی کارهای پس‌ زمینه اولویت‌ بندی می‌کند و تأخیر را با لوازم جانبی متصل به بلوتوث، مانند AirPods Pro، کاهش می‌دهد.

می‌توانید با رفتن به تنظیمات > عمومی > بروزرسانی نرم‌ افزار، آیفون یا آی‌ پد خود را به iOS 18 به‌ روز کنید.

source

توسط nastoor.ir