لیسه‌گیری خودرو یک فرآیند حیاتی است که در بهبود و نگهداری بدنه اتومبیل نقش مهمی ایفا می‌کند. زمانی که اتومبیل شما در تصادف آسیب می‌بیند، امکان دارد خطوط و خش‌هایی روی بدنه آن ایجاد شود. این خسارت‌ها می‌توانند ظاهر و زیبایی خودرو را تحت تاثیر قرار دهند.

امروزه با استفاده از روش‌های پیشرفته، می‌توان به راحتی این خطوط و خش‌های عمیق را برطرف کرد. یکی از روش‌های متداول برای اصلاح رنگ بدنه خودرو، لیسه‌گیری است. لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی، مرحله‌ای از فرآیند تعمیر رنگ بدنه خودرو است و به عبارت دقیق‌تر، روشی برای بازسازی رنگ بدنه اتومبیل محسوب می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا فرآیندهای قبل و بعد لیسه‌ گیری را بررسی کنیم.

لیسه‌گیری یک فرآیند تخصصی است که به منظور تعمیر بدنه اتومبیل و رفع خراش‌های عمیق صورت می‌گیرد. این فرآیند برای حفظ زیبایی، ارتقاء دوام خودرو و جلوگیری از هزینه‌های بیشتر، بسیار اهمیت دارد.

بدنه خودرو از سه لایه آلیاژ ساخته شده است، و این لایه‌ها معمولاً از خراش‌ها و آسیب‌های سطحی دفاع می‌کنند. لایه اول، لایه سطحی، معمولاً به خراش‌های کوچک و سطحی معرفی می‌شود. اما وقتی خراش‌ها به لایه‌های دوم و سوم بدنه نفوذ می‌کنند، این خراش‌ها دیگر سطحی نبوده و به عنوان خراش‌های عمیق شناخته می‌شوند.

در اینجا به کمک تکنولوژی لیسه گیری رنگ خودرو، می‌توانیم این خراش‌های عمیق را بازسازی کرده و به بدنه اتومبیل، زیبایی و دوام بیشتری بخشیم.

مراحل لیسه گیری خودرو، فرآیند حیاتی برای بهبود ظاهر و عملکرد خودروها هستند. این مراحل، از قبل و بعد لیسه گیری به ترتیب انجام می‌شوند تا بهترین نتیجه را به ارمغان آورند.

1. شوینده‌های مخصوص: ابتدا نقاط آسیب‌دیده توسط متخصص تشخیص داده می‌شوند. سپس با استفاده از شوینده‌های مخصوص لیسه‌کشی، نقاط به دقت تمیز می‌شوند تا ذرات و آلاینده‌ها از سطح حذف شوند.
2. ارزیابی نوری: در این مرحله بدنه خودرو را در معرض نور خورشید و نور فرابنفش قرار می‌دهند تا وسعت و عمق خراش مشخص شود. این مرحله به تشخیص دقیق‌تر خراش‌ها کمک می‌کند.
3. بتونه‌کاری و رنگ‌آمیزی: متخصص با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو، با رنگ خشک یا جامد محل خراش را پر کرده و عمل بتونه‌کاری را انجام می‌دهد.
4. صافکاری و لیسه‌کشی: پس از خشک شدن بتونه و رنگ، نوبت به صافکاری و لیسه گیری یا لیسه‌کشی رنگ ماشین می‌رسد. با استفاده از لیسه‌های نرم و مخصوص، قسمت‌های اضافی برداشته می‌شوند.
5. پولیش و واکس: در مرحله آخر، با انجام عملیات پولیش‌کاری و واکس بدنه، خودرو به براقیت و جلوه نهایی می‌رسد. این مرحله به حفظ رنگ و جلوه بدنه کمک می‌کند و خودروی شما را به شکلی درخشان نشان می‌دهد.

لیسه‌گیری برای نگهداری و بهبود ظاهر خودرو انجام می‌شود و آموزش لیسه گیری خودرو به شما امکان می‌دهد تا بدنه خودرو را در وضعیت بهتری نگه دارید و از خراش‌ها و آسیب‌ها پیشگیری کنید.

لیسه گیری در دو روش قلم گیری و لیسه گیری انجام می شود که به یکی از این روش ها اشاره می‌کنیم. هردو روش ها خود دارای تفاوت‌های منحصر به فردی هستند که مهم است برای داشتن یک برآیند باکیفیت این تفاوت‌ها را درک کنید.

عملیات پولیش کردن بعد از لیسه‌گیری خودرو، بخش حیاتی و بسیار اساسی از فرآیند لیسه گیری یا لیسه کشی است که نباید نادیده گرفته شود. این مرحله نهایی در لیسه‌گیری خودرو اهمیت بسیاری دارد و تاثیرات بزرگی بر روی ظاهر و حفظ رنگ بدنه می‌گذارد.

پولیش کردن به‌طور خلاصه، نه تنها به زیبایی بدنه کمک می‌کند بلکه به حفظ رنگ و حفظ ارزش خودرو نیز مراقبت می‌کند. این مراحل اساسی برای افزایش دوام و جلب نگاه‌های خیره‌کننده به خودروی شما اهمیت دارند.

مرحله بعدی واکس بدنه است که نیاز به انتخاب مناسب‌ترین نوع واکس دارد. این انتخاب باید بر اساس میانگین دمای هوا و نوع کاربری خودرو انجام شود. واکس نرم معمولاً برای این عملیات استفاده می‌شود تا بهترین جلوه و حفاظت برای رنگ بدنه ارائه شود.

شما می‌توانید با استفاده از نوع پولیش مخصوص در خصوص روش انجام ليسه گيري و مانند آنها استفاده كنيد و مطمئن شوید تا مدل خودرو با فيلتر ناخالصی‌ها و گرد و غبار برطرف شوند.

توسط nastoor.ir