GitHub امروز از پیش‌ نمایش دو مدل جدید OpenAI، o1-preview و o1-mini، در GitHub Copilot و Models خبر داد.

OpenAI سری جدید مدل‌ های هوش مصنوعی o1 را راه‌ اندازی کرده که قبل از پاسخ دادن، زمان بیشتری را برای فکر کردن صرف می‌کنند. این مدل‌ ها می‌توانند مسائل پیچیده را حل کنند و مشکلات دشوارتری را نسبت به مدل‌ های قبلی OpenAI در علوم، کد نویسی و ریاضیات حل کنند.

 

مدل‌ های جدید هوش مصنوعی OpenAI در GitHub

 

هنگامی که از o1-preview با GitHub Copilot استفاده می‌شود، تیم GitHub متوجه شد که توانایی استدلال مدل، درک عمیق‌ تری از محدودیت‌ های کد و موارد حاشیه‌ای را امکان‌ پذیر می‌کند و نتیجه‌ای کارآمدتر و با کیفیت‌ تر تولید می‌کند. با این پیش‌ نمایش جدید، توسعه‌ دهندگان می‌توانند o1-preview یا o1-mini را برای تجربه Copilot Chat خود در VS Code انتخاب کنند، به جای مدل پیش‌ فرض فعلی، GPT-4o. GitHub همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا بر اساس نیاز، در طول یک مکالمه مدل‌ ها را تغییر دهند. برای مثال، توسعه‌ دهندگان می‌توانند از GPT-4o برای توضیح سریع API ها استفاده کنند و از o1-preview برای طراحی الگوریتم‌ های پیچیده استفاده کنند.

توسعه‌ دهندگان همچنین می‌توانند هر دو مدل جدید o1 را در محیط بازی (playground) در GitHub Models آزمایش کنند تا قابلیت‌ ها و عملکرد آنها را بررسی کنند. بعداً، آنها می‌توانند مدل‌ ها را برای توسعه بیشتر در برنامه‌ های خود ادغام کنند.

 

GitHub دسترسی به مدل‌ های Copilot را باز می‌کند

توسعه‌ دهندگان اکنون می‌توانند برای دسترسی به OpenAI o1 جدید از طریق GitHub Copilot Chat با Visual Studio Code و یا از طریق محیط بازی (playground) GitHub Models ثبت‌نام کنند.

در یک خبر مرتبط، OpenAI اخیراً محدودیت‌ های نرخ API های o1-preview و o1-mini را برای توسعه‌ دهندگان افزایش داد. API o1-preview اکنون از 500 درخواست در دقیقه پشتیبانی می‌کند، در حالی که API o1-mini اکنون از 1000 درخواست در دقیقه پشتیبانی می‌کند. تیم OpenAI در حال کار بیشتر برای افزایش محدودیت‌ های نرخ و گسترش دسترسی API به سطوح توسعه‌ دهنده بیشتر است.

از طرف مصرف‌ کننده، مدل‌ های OpenAI o1-preview و o1-mini اکنون برای همه مشتریان ChatGPT Enterprise و ChatGPT Edu در دسترس هستند. OpenAI اخیراً محدودیت‌ های نرخ برای o1-mini را 7 برابر افزایش داده است، از 50 پیام در هفته به 50 پیام در روز. و محدودیت نرخ برای o1-preview از 30 پیام در هفته به 50 پیام در هفته افزایش یافته است.

source

توسط nastoor.ir