به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رؤیاهای رنگی» در گروه سینمایی هنر و تجربه هم‌زمان با روز جهانی انیمیشن (28 اکتبر) شب گذشته، 6 آبان 1402 در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. محمد طیب، مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران گفت: خیلی خوشحالم که امروز موفق شدیم اولین بسته انیمیشن کوتاه را در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران کنیم، ولی باید اشاره‌کنم که در حال حاضر دو مجموعه دیگر انیمیشن کوتاه آماده کردیم و این جریان به‌صورت منسجم ادامه پیدا خواهد کرد.

طیب با اشاره به اینکه در بسته انیمیشن «رؤیاهای رنگی» 10 انیمیشن شاخص از آثار مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به اکران درآمده‌اند گفت: سال‌های سال دوست داشتیم این آثار را در معرض نمایش برای مخاطبان بیشتری قرار دهیم ولی این انیمیشن‌ها صرفاً در نمایش‌های محدود جشنواره‌ای یا مناسبتی دیده می‌شدند. این اتفاق شاید برای انیمیشن در کشور ما جدید باشد، درحالی‌که در کشورهای مختلف دنیا مانند فرانسه و کره متداول است و انیمیشن‌های کوتاه هم وارد چرخه اکران می‌شوند.

او ادامه داد: این 10 انیمیشن کوتاه با فریم‌هایشان مستقیم با دل مخاطب وارد گفت‌وگو می‌شوند و امیدوارم این تجربه امیدبخش در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند.

در ادامه تعدادی از سازندگان آثار که در مراسم حضور داشتند طی سخنانی کوتاه نظرات خودشان را بیان کردند.

مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رؤیاهای رنگی» از روز شنبه 6 آبان هرروز در سینماهای منتخب گروه سینمایی «هنر و تجربه» در تهران و روزهای چهارشنبه هر هفته در سینماهای شهرستان‌ها به نمایش در آمده است.

مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری شامل فیلم‌های کوتاه «سیم ششم» به کارگردانی بهرام عظیمی، «سوزن‌بان» به کارگردانی مهدی خرمیان، «پسر دریا» به کارگردانی عباس جلالی یکتا، «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی، «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی، «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی، «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی، «شهر خاموش» به کارگردانی امیر مهران، «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی و «اکتسابات انتسابی» به کارگردانی سمانه شجاعی است.

آثاری که در این مجموعه به نمایش درمی‌آیند در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و جوایز معتبری را کسب کرده‌اند.

هم‌اکنون فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در 23 سالن سینما در تهران و شهرستان‌ها به‌صورت ثابت به نمایش درمی‌آید.

در تهران در سینماهای چارسو، کورش، موزه سینما، نارسیس، پرده طلایی، پرندمال، فرهنگ، باغ کتاب هرروز در دو سانس 16 و 18 و در شهرستان‌ها در سینماهای هویزه، ویلاژتوریست و اطلس مشهد، سوره و ساحل اصفهان، گلستان شیراز، مهر قدس همدان، عصر جدید گرگان، ستاره باران تبریز، بهمن سنندج، مهر ارومیه، تماشاخانه پارس کرمان، آزادی کرمانشاه، بازار شهر قم و هنر و تجربه بابل روزهای چهارشنبه هر هفته در دو سانس 16 و 18 به‌صورت ثابت به نمایش درمی‌آید.

سینمای ایران ,





نشست کاوش سپهر سینما؛ هوش مصنوعی می‌تواند به کمک سینمای ایران بیاید

اولین نشست از مجموعه سلسله‌های پژوهشی با عنوان کاوش سپهر سینما با موضوع هوش مصنوعی در سینما در محل موزه سینما برگزار شد.

این نشست که به همت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و با حضور تعدادی از کارشناسان، صاحبنظران و متخصصان حوزه سینما برگزار شد، دکتر سعید اسدی با اشاره به نقش پیشرفت‌های تکنولوژی در تحول سینما در ادوار مختلف گفت: سینما یک پدیده مدرن است و در طول تاریخ، این صنعت با پدیده‌های مدرن دیگری مواجه شده و توانسته از آنها استفاده کند یا آنکه در مقابل آن بایستد. واضح است که گاهی آمدن امکانات جدید که اتفاقا حاصل مدرنیته و حاصل دستاوردهای تکنولوژی جهانی است، وقتی وارد سینما شدند عکس‌العمل‌های متفاوتی داشتند. مثلا وقتی صدا وارد سینما شد عکس العمل‌های اولیه شکل گرفت. ولی بعدها همین صدا شرایط و قابلیت‌های ویژه‌ای را برای سینما پدید آورد که همه ما از نتیجه آن اطلاع داریم. گذر از سینمای صامت به سینمای ناطق، گذر از سینمای سیاه و سفید به سینمای رنگی و همینطور پدیده‌هایی مثل تلویزیون و بقیه چیزها وقتی به عرصه آمدند، سینما نسبت به آنها عکس‌العمل متفاوتی داشته است.

وی در ادامه با اشاره انفجار تکنولوژی در دوره فعلی گفت: در عصری هستیم که دیگر نمی‌شود گفت هر «روز» یک پدیده یا «امکان» تازه اختراع می‌شود، بلکه هر روز شاهد ظهور چند پدیده و اختراع تازه هستیم و این پدیده‌ها هر روز با هر بخش از زندگی ما نسبت پیدا می‌کنند .

اسدی با توضیح اینکه سینما هم با اختراع پدیده‌های نوظهور مواجه است، افزود: هنر سینما به ویژه در حوزه تولید و توزیع با این مساله روبروست و هرروز اتفاقات تازه‌ای در این حوزه می‌افتد که برخی از عکس‌العمل‌هایی که به این پدیده و این امکان جدید در سینما ظاهر شده‌اند، دو گانه است. یعنی عده‌ای از آن استقبال می‌کنند و عده‌ای هم نسبت به آن معترض هستند.

امیر رضا معتمدی هم با اشاره به تاریخچه هوش مصنوعی گفت: وقتی درباره هوش مصنوعی در حوزه سینما صحبت می‌کنیم ابتدا باید درک درستی از موضوع هوش مصنوعی داشته باشیم . اطلاع دارید که همه سیستم‌های دیجیتالی اول وارد مرحله اتوماسیون شدند، که به عنوان ابزاری که کارها را برای انسان ساده می‌کردند، کاربرد داشتند. اینها سیستم ماشین لرنینگ هستند. در این جا، سیستم یادگیری ماشینی بود که در تعامل با انسان از رفتار انسان چیزهایی را یاد می‌گرفت. اما داستان هوش مصنوعی متفاوت است. در این جا با پدیده‌ای روبرو هستیم که به آن دیپ لرنینگ می‌گویند. دیپ لرنینگ نسبت به ماشین لرنینگ داده‌های خیلی بیشتری از ما می‌خواهد اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این سیستم نیاز بسیار کمتری به کمک انسان دارد. این یعنی اینکه این ماشین «خودش برای خودش» تصمیم می‌گیرد.

معتمدی درباره زمان ورود این پدیده به جامعه هم گفت: باید بگویم از عمر این پدیده 23 سال می‌گذرد، زمانی که زبان برنامه نویسی الگوریتمی با زبان عصبی پا به عرصه برنامه نویسی گذاشت، شرکت‌های غول برنامه نویسی بر روی آن شروع به کار کردند. اگر الان به این پدیده برخورد کرده‌ایم به خاطر این است که این سیستم را از دوره «کار آموزی» به دوره «کاروزی» ارتقا داده‌اند.

وی درباره ماهیت هوش مصنوعی نیز گفت: هوش مصنوعی نیاز خیلی کمی به دخالت انسان دارد. پس این پدیده خودش کارها را انجام می‌دهد. ما می‌توانیم تخیل کنیم این سیستم در آینده چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و انسان‌ها با تعامل با هوش مصنوعی چه اتفاقی برایشان می‌افتد. برخی از افراد سرمایه گذاری‌های کلانی در حوزه زیر ساخت‌های سخت افزاری، نرم افزاری و همین هوش مصنوعی انجام داده‌اند. آنها به دنبال کاهش نیاز سیستماتیک خودشان به نیروی انسانی هستند. کاهش خطاهای موجود ، کاهش هزینه‌های موجود از جمله اهداف آنها هستند. افراد دیگری که نیروهای متخصص هستند هوش مصنوعی را تهدیدی برای خودشان می‌دانند. چون هوش مصنوعی به سرعت جایگزین نیروهای کار عادی خواهد شد. یعنی هرکاری که رویه روتین و تکراری دارد خطر هوش مصنوعی ان را تهدید می‌کند.

فرید ناظر فصیحی هم در این نشست با اشاره تاثیر هوش مصنوعی بر سینمای ما گفت: آن چیزی که تاثیر گذاری بیشتر هوش مصنوعی در صنعت تصویر ایران و جهان خواهد داشت امکاناتی است که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند برای اینکه تصاویر جدید و بدیع خلق کنیم با هزینه‌های کمتر. به هر حال هزینه‌های تولید بسیار زیاد است و گه گاه شرایط تولید غیر ممکن است مثلا اگر درباره ایده‌هایی صحبت کنیم که در جغرافیا و در شرایطی که گروه و تیم تولید بخواهد در محل بروند و کار فیلمبرداری انجام بدهند. انجام این کار شاید خیلی هزینه بر باشد. و با سختی‌ها و مشکلات فراوان همراه باشد. بزرگترین تاثیر هوش مصنوعی در زمینه ویژوال پروداکشن است و بخشی است که استودیوهای مجازی و ال وی وال‌های بزرگ تاثیر زیادی روی صنعت تصویر می‌گذارند. راهکار این است که ما هم به آن سمت حرکت کنیم. یعنی اگر که قرار باشد به چشم مخاطره و تهدید به آن نگاه کنیم چون قرار است نیروی کار معمولی را بخواهد حذف بکند و بخواهیم جلوی آن را بگیریم مانند جریان آبی است که همه ما را در بر خواهد گرفت. بهتر است که بتوانیم به سمت هوش مصنوعی حرکت بکنیم بهتر است در تولیداتی که داریم از هوش مصنوعی در جای درست استفاده کنیم.

وی با توضیح اینکه به عنوان استودیویی که در حوزه جلوه‌های بصری فعال است در تمام این سالها برای کمک به رشد صنعت تصویر، سعی کردیم قدم رو به جلویی داشته باشیم، افزود: تقریبا یک سال است که از مرحله کانسپت تا طراحی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. در استودیوی ما که بالغ بر 35 تا 40 نفر نیروی متخصص مشغول فعالیت هستند ما هنوز به موضوع تعدیل نیرو نرسیده‌ایم برای اینکه معتقدم با هوش مصنوعی کار کردن یک پوزیشن جدید ایجاد می‌شود به نام آرتیست‌هایی که می‌توانند به طور تخصصی از هوش مصنوعی برای ارتقای سطح کیفی تصاویر استفاده کنند و این یک فرصت است.

دکتر مسعود سفلایی هم درباره تهدیدها و فرصت‌های هوش مصنوعی در حوزه سینما گفت: در حوزه هوش مصنوعی ما در یک دوره گذار به سر می‌بریم که شاید رنگ ولعاب ان نسبت به خیلی از دوره‌های دیگر متفاوت است. ترس از هوش مصنوعی به نوعی از همان ابتدای تاریخ سینما هم وجود داشته است. یعنی ما در فیلم متروپلیس به نوعی ترس از هوش مصنوعی را به خوبی می‌بینیم. ترس از اینکه هوش می‌تواند همه جوانب زندگی ما را در برگیرد را هم داشتیم. در فیلم اودیسه فضایی 2001 هم این ترس را به شکل بدتری شاهد هستیم در فیلم «ای آی» ساخته استیون اسپیلبرگ هم به نوعی وارد فاز دیگری در این حوزه می‌شویم به این معنی که اگر هوش مصنوعی فراگیر شود احساسات بشر هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

دکتر محمد شیخ انصاری هم درباره پدیده هوش مصنوعی و اثرات ان بر زندگی گفت: سیستمی که به کمک هوش مصنوعی فعالیت انجام می‌دهد درک شخصی از دنیا دارد آن هم بدون حضور ما. سیستم از ما یاد گرفته است. مثل بچه‌ای که از پدر و مادرش چیز یاد می‌گیرد و به تدریج با آموخته‌هایش بزرگ می‌شود. نگرانی‌هایی که به خاطر هوش مصنوعی وجود دارد به این خاطر است که هوش مصنوعی به دلیل مهارت‌هایی که دارد، امکاناتی که دارد، قابلیت انجام محاسبات بسیار سریع پیشنهاداتش بر انسان غلبه کرده است.

 

فیلمبرداری فیلم کوتاه «رعنا» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم کوتاه «رعنا» به کارگردانی احمد منجمی و تهیه‌کنندگی محمدحسن هندی به پایان رسید.

فیلم کوتاه «رعنا» به نویسندگی و کارگردانی احمد منجمی و به تهیه کنندگی محمدحسن هندی، با پایان فیلمبرداری آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

احمد منجمی پیش از این فیلم کوتاه «امروز رو یادت نره» را کارگردانی کرده که موفق به حضور
در چندین جشنواره بین‌المللی شده بود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کاندیدای بهترین فیلم کوتاه درام از جشنواره گرندآف لهستان اشاره کرد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه که در ژانر درام اجتماعی ساخته شده است، آمده:
«رعنا مربی یک مهدکودک است؛ مشکلی برای یکی از بچه‌های مهد به‌وجود می‌آید که باعث همذات‌پنداری رعنا با این کودک می‌شود و او را با چالش مهمی مواجه می‌کند…»

افسانه کمالی، علیرضا استادی، شقایق فراهانی، امیر سام موسوی، فرامرز روشنایی، امیر میار، مهسا شکوری بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

سایر عوامل فیلم کوتاه «رعنا» عبارتند از: مشاور پروژه: علی شمس، مدیر فیلمبرداری: علیرضا رنجبران، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، تدوین: پگاه احمدی، اتانولاژ: سامان وفایی، صداگذار: امین شریفی، آهنگساز: پیام آزادی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: الهه برادران، مدیر تولید: عطیه کاظمی، جانشین تولید: حسین سعادت، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، طراح گریم: نسترن ربیعی، طراح صحنه و لباس : شیرین اتفاق، دستیار تهیه: محسن سعادت، عکاس: بهار عسگری، فیلمبردار پشت صحنه: عرفان یوسفی

 

روزهای سینمای ژاپن در خانه هنرمندان ایران

سه فیلم از سینمای معاصر ژاپن در قالب برنامه «روزهای سینمای ژاپن» در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.

«روزهای سینمای ژاپن» به عنوان بخشی از رویداد ماه فرهنگی ژاپن، با همکاری مشترک خانه هنرمندان ایران و سفارت ژاپن برگزار می‌شود که به نمایش سه فیلم از سینمای این کشور اختصاص دارد.

بر این اساس فیلم‌های «گل‌های دیگری» به کارگردانی اوکودا یوسوکه، سه‌شنبه 9 آبان، «خداحافظی طولانی» ساخته ناکانو ریوتا، چهارشنبه 10 آبان و «درخت آلوی تنها» به کارگردانی واجیما کوتارو، پنجشنبه 11 آبان 1402 ساعت 17 در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

«گل‌های دیگری» داستان مردی جوان به نام «تاکاآکی» است که برادر بزرگ‌ترش را از دست داده و به دیدار پدر و مادرش می‌رود. در همان زمان، گلدانی از بالای ساختمان محل زندگی آن‌ها روی سر مرد همسایه می‌افتد و باعث فوت او می‌شود. ناکاآکی تلاش می‌کند بفهمد که آیا پدرش در این حادثه نقشی داشته یا خیر.

«خداحافظی طولانی» داستان اعضای خانواده «هیگاشی» است که از راه‌های دور و نزدیک گرد هم آمده‌اند تا هفتادمین سالگرد تولد پدرشان را جشن بگیرند اما از بیماری پدر با خبر می‌شوند. مادر و دو دختر خانواده متوجه می‌شوند پدر توانایی به یادآوردن خاطراتی را دارد که آن‌ها مدت‌ها پیش به فراموشی سپرده‌اند.

«درخت آلوی تنها» داستان زنی سالمند به نان «تاماکو» است که با «تادائو»، پسر 50 ساله و مبتلا به اتیسم‌اش زندگی می‌کند. در خانه آن‌ها درخت آلویی است که شاخه‌های آن صدای همسایه‌های را درآورده اما تادائو دلبستگی زیادی به این درخت دارد.

سینمای ایران ,





«صونا » راهی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ استرالیا شد
 
فیلم کوتاه «صونا» به کارگردانی زهرا ترکمنلو در ادامه حضور بین‌المللی خود راهی بیست‌وهشتمین جشنواره کانبرای استرالیا شد.

فیلم کوتاه «صونا» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی زهرا ترکمنلو در ادامه‌ حضور جهانی خود به بیست‌و هشتمین دوره جشنواره کانبرا در استرالیا راه یافت.

این رویداد یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های استرالیا است که 10 تا 26 نوامبر برابر با  19 آبان تا 5 آذر در شهر کانبرای استرالیا برگزار خواهد شد.

«صونا» به‌‎تازگی با حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه، موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین نگاه زنانه در بخش مسابقه سینمای ایران این رویداد هنری شد.

در خلاصه ‌داستان «صونا» آمده است: «صونا در آستانه‌ چهل‌سالگی، چطور باید با مشکل تنهایی‌اش روبه‌رو شود؟».

فریبا سهرابی، نرجس دلآرام، سمانه بابازاده، حسام کاظمی، حامد غفارپور، نسرین خرم و الین بدرنوع‌بشر بازیگران این فیلم هستند.

از دیگر عامل عبارتند از مدیر فیل‌برداری: حمید مهرافروز، تدوین و صداگذاری: نادر فرجی، صدابردار: بهنام اسداللهی، طراح صحنه: مصطفی بیژن‌پور، طراح لباس: مهسا رضازاده، گریم: مهناز سیفی، دستیار کارگردان: پریناز مهری، مدیرتولید: پدرام صالح‌حیدری،  عکاس: حامد پورحسینی، روابط‌عمومی و مشاور رسانه: نگار امیری، طراحان پوستر: زهرا ترکمنلو و مینا راشدی،

 

آغاز اکران فیلم سینمایی «درون ماهی» در گروه هنر و تجربه از 10 آبان

فیلم سینمایی «درون ماهی» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد وزیری و تهیه‌کنندگی مسعود وزیری از چهارشنبه 10 آبان در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

 فیلم سینمایی «درون ماهی» ماجرای مردی به نام یوسف است که با باند تبهکاری درگیر می‌شود و این درگیری مشکلات بیشتری را برای وی بدنبال دارد.

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «درون ماهی» روز چهارشنبه 10 آبان در سینمای مهر آبادان با حضور سازندگان فیلم، سینماگران و مدیران فرهنگی برگزار می‌شود و سپس اکران فیلم سینمایی «درون ماهی» از روز چهارشنبه 10 آبان در سینماهای مهر آبادان و سینما فردوسی اهواز آغاز می‌شود.

عوامل فیلم سینمایی «درون ماهی» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: بهزاد وزیری، تهیه‌کننده: مسعود وزیری، مدیر فیلمبرداری: رضا عبیات، تدوین: سهراب خسروی، صداگذاری: آرش قاسمی، مدیر صدابرداری: علی عبدالحسینی، موسیقی متن: محمد فرشته‌نژاد، طراح چهره‌پردازی: مهرداد صیادی سامانی و فاطمه اعزازی، طراح صحنه: بهزاد وزیری و مسعود وزیری، اصلاح رنگ و نور: سیندخت رحیمیان، دستیار اول کارگردان: علی حیدری، منشی صحنه: فرشته موسوی، مدیر تولید: محسن خندستان، عکاس: محمد عباسی، لوگو و طراحی پوستر: آزاده جهانتابی.
بازیگران: رضا ثامری، حکیمه فیوجی، اشکان لدنی، شهرام پورعسکر، حیدر رحیمی، سهراب منصوری، رضا چوپان، مصطفی صفایی، شیرین سالمی، شیما سورنگری، وفا رشیدی، محمد وزیری، سروش قربانی، فاطمه مختاری، فاطمه اعزازی، علی رشیدی با حضور محمودرضا ثانی، زنده‌یاد مهدی شعبان‌پور.

«بیست‌ویک هفته بعد» در پنجاه و هفتمین جشنواره هوف رقابت می‌کند

فیلم کوتاه «بیست‌ویک هفته بعد» به کارگردانی نسرین محمدپور در دومین حضور جهانی خود، به پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هوف آلمان راه یافت.

فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نسرین محمدپور که پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی بوسان کره‌ جنوبی را از آن خود کرده بود، در دومین حضور جهانی خود، در پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هوف آلمان به رقابت می‌پردازد.

جشنواره بین‌المللی فیلم هوف به‌ عنوان یکی از جشنواره‌های پیشرو در آلمان، به‌عنوان بستری برای کارگردانان جوان به خوبی تثبیت شده است و پس از جشنواره برلین، به‌طور گسترده‌ای به عنوان عرصه مهمی برای کشف استعدادهای جدید در نظر گرفته می‌شود. در پنجاه و هفتمین دوره این جشنواره، 50 فیلم کوتاه داستانی از سراسر دنیا حضور دارند که فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» تنها فیلم کوتاه ایرانی حاضر در این جشنواره است.
پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هوف آلمان از 2 تا 7 آبان ماه مصادف با 24 تا 29 اکتبر 2023 در حال برگزاری است و فیلم‌ها در حال اکران هستند. پس از اتمام جشنواره، تعدادی از فیلم‌ها پس از اکران در این جشنواره از طریق یک پلتفرم، به مدت یک هفته یعنی تا 5 نوامبر به صورت آنلاین در دسترس خواهند بود.
 
عرضه و پخش جهانی فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» بر عهده شرکت هفت چشمه SEVEN SPRINGS PICTURES به مدیریت میلاد خسروی است.

بنفشه ریاضی، لیلا حسین زاده، سودابه بهرامی نژاد و پریسا عسگری بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

عوامل فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، مدیر تولید: دیاکو خاکی، صدابردار: ایرج نوروزی، طراح صحنه: رضا محمدپور، طراح لباس: عاطفه صالحی، تدوین: عماد خدابخش، دستیار تدوین: مرتضی سوری، صداگذار: زهره علی اکبری، دستیار کارگردان: محمد علی نعمت الهی و متین خیبلی، اصلاح رنگ و نور و جلوه های ویژه بصری : مهران جبلی منشی صحنه: ریحانه فلاح،برنامه ریز: محمد علی نعمت الهی، دستیاران تصویر: معین نجاری، امیر غیور، نیما طرابی و حمید دایی جانی، مسئول دوربین: مهدی فشمی، طراح گریم: سولماز آقاجانی، دستیار گریم: نسیم محمدپور، دستیار لباس: فهیمه تقوی، دستیار صدا : متین شیخ نصر الهی دستیاران صحنه: حسن چرخی و آرین کبیر، مدیر تدارکات: علی اشتری، دستیار تدارکات: حامد  لرستانی و سعید جمال‌الدین، عکاس: محمد نظری، ساخت تریلر: امید میرزایی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه‌کننده: نسرین محمدپور.

 

«آنجلّو» به رقابت داکا راه یافت

«آنجلّو» ساخته علی کیان‌ارثی به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستقل در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا راه یافت.

جشنواره داکا یکی‌ از معتبرترین رویداد‌های سینمایی جنوب آسیا به شمار می‌رود که ژانویه هر سال با حضور سینماگران سراسر جهان در شهر داکا، پایتخت کشور بنگلادش با استقبال بسیار خوب مخاطبان برگزار می‌شود.

«آنجلّو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی‌ کیان‌ارثی که بر اساس طرحی از مریم بحرالعلومی در ژانر کمدی فانتزی ساخته شده است، در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستقل در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با آثاری از سراسر جهان رقابت می‌کند.

این فیلم را با نقش‌آفرینی یوسف تیموری، سوگل طهماسبی، سیداحمد حسینی، ندا کوهی، امیرمسعود آرزومند، رامینا حسینی و محدثه حیرت می‌توان هم‌اکنون به صورت اختصاصی در فیلم‌نت تماشا کرد.

پخش بین‌المللی «آنجلّو» توسط دپارتمان جهانی گروه فیلمسازی بحرفیلم به مدیریت مریم بحرالعلومی صورت می‌گیرد.

دیگر عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: علی کیان‌ارثی و لیلا نیکزاد، مدیر فیلمبرداری: افشین گودرزی، مدیر صدابرداری: ارسلان کیان‌ارثی، تدوین‌: سینا گنجوی، طراح صدا: محمود موسوی‌نژاد، آهنگساز: محمد احمدی، طراح چهره‌پردازی: جلال موسوی، طراح صحنه و لباس: مژگان عیوضی، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایی، عکاس: مریم ورزی، طراح تیتراژ: امیررضا آقابابایی، برنامه‌ریز و دستیارکارگردان: افشین اصلانی، منشی صحنه: شبنم وطن‌پور، طراح پوستر و لوگو: روژان ایرجی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌‌نیا، مدیر تولید: اردلان کیان‌ارثی، محصول: گروه فیلمسازی بحرفیلم.

انتهای پیام/

source

توسط nastoor.ir