تابحال، ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که در این زمینه به شاخص بنزین سفید تبدیل شده است. دوباره در این متن از ارقام سال ۹۶ را مثال می زنیم و درآن زمان فقط تعداد معدودی از پایانه های بازرگانی اجازه وارد کردن бензین سفید را داشت.
همچنین در سال 96 مردم ایران با کمبود بنزین مواجه شدند و این کمبود تا امروز هم به مرور وجود دارد. درست است که دولت ها تداوم قاچاق را با افزایش بنزین و اصلاح قیمت ها با هدف مقابله با آن توجیه می‌کنند. اما حقیقت این است که دولت‌ها و مسوولان اجرایی جزء قاچاقچیان و واسطه‌ها نیستند. حال این سوال است که چه کسی وارد این قاچاقها شده و از چه طريق است?
توییتر اظهار داشت که “طرفداران گروهک تروریستی”* در قاچاق بنزین وارد شده‌اند و مقادیر زیادی بنزین سفید را توسط کامرس فرودگاه internacional بین المللی امام خمینی و اهواز به توکیو و سوئیس فرستاده‌اند.

از دیگر سو، باید گفت که بیماری و کمبود های این کشورها را باید دانست و روش های مقابله‌ای را برای مقابله با آن ها راه اندازی می‌شود. اما بسیار مهم این است که دولت های این کشورها برای مقابله با قاچاق بزرگ این محصول نفتی ایران باید چگونه کار کنند. دیدگاه بسیار متفاوتی در این متن مهم است، دولت برای مقابله با این قاچاق باید قوانین گمرک و کنترل机场 روی مزارع یا سوراخ‌های قاچاق را تحت نظارت قرار دهد. اعتماد سطحی به حاکمیت و الزام قانونی اعضای قاچاق هم روحیه‌ساز خوبی برای مقابله با این محصول ما است.
براساس این نگاه ها ایران اگر در این گفتگو با سایر کشورها در بالا بردن امنیت و کاهش میزان قاچاق موفق شود، در دردهد و خوشبخت خواهد بود و این بزرگترین راه اصلی این مهم قطعاً همین جلوگیری از جعل مدارک برای صادر کردن بنزین و همچنین مقابله با کمبود های بنزین است که می‌تواند مبالغ هنگفتی امانت به اقتصاد ما باشد.
فقط بالغ بر 8 میلیارد دلار در یک سال و بودجه سالانه بالغ بر 28 میلیارد تومان هزینه مهمی روی کاه پر می‌کند. مفاسد یکی از حالات بدی که برتجاوزگری در این قاچاق از لزوم الزام او به سنگین ترین جرم ممکن که مجازات در دستگاه‌های قضایی آن است، فاش نیست.
یکی از مواردی که در سوق قاچاق انواع نفت و بنزین و gasoline 92 یعنی سوخت از ایران می رود و چرا این سناریو آنقدر اهمیتی دارد این است که مواد قابل سوخت ابتدا کارشناسان ناظر بدلیل لزوم ضد داخلی زیادی که مواد سوراخ‌پوششی مختلفی برای تبادل ناخالصی‌ها و نمک‌ها و روغن‌ها اضافه می‌کنند در سطح جنوب ایران تولید می‌شود و با وجود این حالتی است که بنزین سینک‌سیلوپ در ستون هشتم آنها با این حالتی از بنزین است و بعد از آن به درون داخل می شود و حین کارکردن این خودروها به درون گل مرغزاری می‌ریزد. حالا اگر این خودرو رو در 400000 کیلومتر در سال استفاده می کنند، بین آنها مهم است که نقش قاچاقچیان را در تحمیل این سناریو در داخل کشور دخیل‌تر دهند.

توسط nastoor.ir