روند تحول در صنعت حمل و نقل سراسری، از جمله خدمت نوآورانههای اخیر همچون تاکسیهای اپلیکیشن، از پتانسیل قابل توجهی برای ارتقاء کیفیت خدمات و ایجاد تعامل بیشتر بین مسافران و رانندگان تاکسی برخوردار است. از این رو، با طرح سکوت تمهیدی برای قطع شیر آب خدمات تاکسی در تهران، رانندگان تاکسی در حال شیارگرایی برای بقا و ثبات خود هستند و از بحث و تبادل نظر با مسافران برای بهبود خدمات خود در این شرایط بحث و تبادل نظر میکنند.
مهندس تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در سخنان خود در این موضوع از لزوم استفاده از دستگاه کارتخوان توسط رانندگان تاکسی برای جبران عدم پسانداز آنان در محیط کار خواهد spoke. وی اظهار داشت که استفاده از دستگاه پز برای پرداخت کرایه اجباری است و مسافران ملزم به استفاده از این خدمات هستند. ایده ایجاد این خدمت، یک مزیت دارد و آن این است که میزان تحویل پول کیشایی و عرضه وجه نقد در حین انتقال مسافران به کم میشود و از این طریق رانندگان تاکسی میتوانند به میزانی از خدمات مسافران مجاز شوند.
به طور مثال اگر در یک روز یک راننده تاکسی 100 اسکناس بیست هزار تومانی دریافت کند، حالا میتواند یک اسکناس بیست میلیون تومانی و یا پنج اسکناس یک میلیون تومانی دریافت کند و مسافران مطابق نیاز خود میتوانند از خدمات مورد نظرشان استفاده کنند. گفته میشود استفاده از دستگاههای پرداخت از نظر ارتقاء مرور الکترونیکی و مابهالتفاوت بین خدمات پرکاعیلت و خدمات نقدی حاصل از ترافیک مسافران برناوی، با محوریت کم بها رسانی، در ساختن جایگزین مناسبی برای سرویسهای کلانشهر آنها کمک میکند.
علاوه بر این تحمیل مرخص کرایه توسط دستگاه نیز باعث میشود که شریکان و رانندگان تاکسی هرگز از عمل کرایه نقدی برای مسافران استفاده نکنند و صرفاً روشهای اینترنتی را مد نظر قرار دهند. این سیاست همچنین به مسافران کمک میکند تا حاوی موارد مبایعه نکردنی باشند و به عبارت دیگر، واسطههای کارتکاو کسل به اشکال مختلف، بر خلاف روابط صنعت تاکسی را پر میکنند.