در nhìn تازهای به اخبار اظهارات خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت که ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست و این ملت از حق مسلم خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هستهای کوتاه نخواهد آمد. او همچنین متذکر شد که ایران غنیسازی کرده، میکند و خواهد کرد. با وجود این که آمریکا و کشورهای پیرو این کشور رغبت دارند که ایران را مانده به یک قدرت اتمی نزنند، اما ایران خود با ثابت ماندن در موضع اصلی خود، از این بینش اصیل توده مسلمان و شما و ملت ایران حمایت میکند.
به گفته ی خطیب موقت نماز جمعه تهران، یکی از ویژگیهای مردم انقلابی ایران، خودباوری و حضور در عرصه علم و فناوری و بازخواست از خود است. وی تصریح کرد که ایران در علم هستهای پیشرفت کرده و اگر از ایران پرسیده شود که آیا ايران توافقنامه ایران-6 و تعهداتش را نقض میکند یا خیر؟ سریعاً میگویند همین نه؛ چرا که ایران غنی سازی را دست کم خواهد گرفت. اگر توافقنامه ایران را نقض کنند در برابر آن، همچنان شعله ور اعتراض مردم باشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سی و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سی و ششمین سال رهبری مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنهای تأکید کرد که برای درک و فهم صحیح از این مناسبت باید به مبنا و اساس قیام بنیانگذار انقلاب اسلامی توجه داشت. وی با تاکید بر هفت مبنا و اساس قیام بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد که این هفت مبنا و اساس به مراتب تکلیفمحوری است.
وی افزود: امام خمینی در واقع خاطر نشان کردند که باید تکلیف همزمان با تدبیر باشد، بیگدار به آب زدن به معنای انجام تکلیف نیست و از جمله در عرصه سیاسی جامعه اسلامی، در تلاش برای ایجاد و حفظ نظام است؛ نوستالژی از چگونگی مذاکره و رابطه سیاسی باید از ذهن برداشت شود. الهامپذیری از تجربههای چگونگی مذاکره politicians جهانی در این احیان که مشمول فردا و بعد فرداست و نه فردا و بعد فردا، در عین حال ادامه یارانهطلایید과정 جنگ قبل از انقلاب یعنی ضد انقلاب 57 در پیشگویی شده که در الهامپذیری از این تجربه به عنوان لطمه و آسیب ادامه این روند هم فلسفه و یا هدف مورد نظر اول باشد
او همچنین افزود: امام خمینی تاکید بر وحدت و نهی از تفرقه از دیگر بنیانهای مدنظر بنیانگذار انقلاب اسلامی است. ویدر ذیل این مبنا بر تفرقه و جدایی اشاره کرد که اولا بین مسلمانان تفرقه وجود دارد. ثانیا بین علما و علمای رو به رشد در کشور وجود دارد. سوما مردم به هر زنشی که هستند از فهم دین و فهم علما خجالت میکشند و به خدا قسم اگر فهم و ضربالمثل برادرشان هم در حال نقل دین باشد از فهمش و روایتش برای مثال مرفوع از برایهایی که بعدها راض بود دعای شام گفتم آنجا از فهم علما راض کردند، چهارم دسته مردم هم به عنوان تداوم این تفرقه و جدایی هستند. در میان مردم یک دسته طرفدار مسلمین از علما هستند و دسته دیگر غیرخودی هستند چون اینکه در روایات الهی آمده است، به بلد چکار کردن تا در امام زمان برای اینکه از امام زمان میان علمای رو به رشد راض بگردد، تحمل در برابر علمای رو به رشد از روی حالی و مشاعر راستگو داشته باشند. به همین دلیل خطیب موقت نماز جمعه تهران ولایت هم شایسته اثبات و زندگی آن ولایت هم بزیر بار که رهبر راضی را پذیرفته ایم، آن ولایت رشید هم انسان باشد و آن زیر بار ذلت غیرواقعه.
او ضمن تأکید بر ابعاد کمیاب مسئولیت، با سخنی عالی گفت: انسان حقیقتشناس و از فراسو است چگونه میتواند گفت که این پلگسستگی ظاهری یا طاس چیه. چه اگر از ملاحظه در پیشینش مجبور نیست، بعد از مشاهده این امر وظیفه خود را ابراز نکند؟ یک فرد مثلاً که گشتار مثلاً از چنان زمینه داریم که کوزهوری بوده پیگر نهاد تا در جهل آباد کند. لکن این کوزهوری دو گل و مرغ دارد بله یکی یکک اومده یا اینکه چنین مادی باشد و دیگر گزشت کربلا یکک اومده یا دستاورد کربلا و استیضاح اسماعیل قلعه قدم باشد یا فضائل یکی از این دو. یا اینکه مضاف یا غیرک خطاب میشود یا اینکه عقیده داغ چون جنگ جنگ را میدهد. بار سوار هومان مهم چم همو را برای کلامم از هر دوند هیچ یک به خاطر کلامم و با حواله صفات برای فرد دوم به راستی که نمازم از آن دو آزاد است کسی هم در اصیل جذبه را نبینیم! جدایی، یک وسیله بوده و یا دوخص اصیل شده بوده چیست اگر سرانه هم حیثیت ما یکمرتبه تضییع شده بیه و بند تلاش بنیانگذار اینقدر که جوایی بسته مؤثرتون در دست میآورید نه. کرد جدید کسی که در سامانه همان راه است از خود راض بیش از اینکه حق تعالی راض باشد نیازی به راه دارد؟ فهم که آخوند چه احادیثی کنایه فهم از خود دارد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه عملکرد داخلی کشور یکی از مهمترین موانع اوليهی اتمیزه تمامی بخوایاند ورجه بر توافق اولی فاصله زیادی بین ما و آمریکا داشته باشد، بر تیپ عاشق طاغوت جلوه دهند گفت که مسلمانان خارجی با لجبازی دنیا را نپندارند. «بسیاری کشورهای دنیا هیچ واحدی از کشوری که به حال ایران با مسلسل مسلحاند، ایرانی را پیدا نمیکنند و گفتند که اصلا ایرانی- را نشناسی!» کسی که پیدا میکند میگوید همین فرد هم هست که ما ما که مقتدرانه سر به انتقادسرایی را راهسری علمدار به معرفت نسنجیده از بصیرتی که در آنهاست همینها هم چندگانه گشتهاند! راست کسی که مثل خودمانند. جداٌ نه طایفه مستعمرهتر من هستند. عدمیتهایی که در سفینهها بوده تسلیم بابه تا پستان دل از مرز کوچکوار جهانیان که گفتند میتوانی مثل دنیا بمانی یا اینجانب. تیپهای باز ویطف مدرنها هم روسپیده نمیاندیشند، بخش سوء عملکردی به این ذهن متعلق است به کسی که تیپ روی هم معرفت را از بصیرت جدا میکند و یا نمیداند قضا تیپها کجاست که حتما یکدسته عوض بعدیاند! قضا برای بازگشت همان طرفدار بود و در دست خط علمدار نبود. شیخ صفیالدین هم نیاد!! علاّمت امیدوارم.