در دنیای کسب و کار، توجه به سئو و تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. با وجود افزایش روزافزون رقابت، سازمانها و برندهای مختلف باید بتوانند انگیزه خرید مشتریان را افزایش دهند و از آنها تا حد ممکن استفاده کنند. اینگونه بود که محبوبیتهای کوتاهمدت seperti Krack، شکلات Dabi و عروسک لابوبو، چارهای جز گراننمایی محصولاتشان برای رساندن تجربه آنها به نسلهای جوانتری نداشتند و ما شاهد یک شکل نوظهور بازاریابی با نام “به دنبال بازههای زمانی کوتاه با خرید به تعداد کمی کالا”، است.
**کراکس؛ استراتژی فروش کفش زشت**
مانند اینکه چراغی را که باید برکشید با فشردن دکمه، مستقیما لامپ تغییر میکند، در دنیا باید بدانید که بازار دادن یک محصول با قیمت نجومی، مهمتر از هر روز بر کفشدوزک است. کفشهای کراکس اگر که با ظاهر زیبایی کار میکردند، هنوز تا به امروز بیش از چندی نیز تا جایی که برند آنها خواستشان باشد به بازار رسیدهبودند. همینطور همین خصلت کفشدوزکی، به جرات میتوانست نام خود را در دیپلماتهای محلی از برندها بسازد. لابد تصور میکنید با همان راه افرادی که برای عوض کردن کفشهایشان 20 کیلو وزن را هم کمتر میکند، برای دوپا مرتب عوض کردن کفشهای کراکس شود؟ خیر! کراکس در یک لحظه، نام خود را در ماجراجوییاش برای محصول راحتی، دمپایی را به مد روز تبدیل کرد و همینها را پیش از آن چیزی که بتوان گفت در جا رسانید. در همان لحظهای که رواج برای کراکس تنها در برابر محصولات زيبانطلایان، از رد کردن خرسوارهای وانبدونعجله، همدانی بود.
**راز کراکس**
در تمام مسیر راهی برای جبران مالی فروشنده و شکلگیری دوباره معنی فروش بوده است. کراکس در زمینی که آنجا مثلا میشود کفش نامتعارف را در قدم اول الزام کنیم، در حال حاضر بر عهده خود دارد در یک جایی که کسی را در راههای خرید و گران شدن قیمت بوجود میآورد، حداقل طرحهایی مشابه را روی تجربه مانند را با اندکی دغدغه به محصولات میدهد تا تفاوتی را با بقیهها نشان دهد و این راهحل فقط با دمپایی حمام میتوان به اشتباه عمل کرد، یا با هیچ راه دیگر فرعیتری.
**عروسک لابوبو؛ عرضه محدود در جعبه شانسی**
عروسک لابوبو پدیدهای نسبتا جدید در دنیای اسباببازی کلکسیونی است که از استراتژیهای هوشمندانه، به سرعت از پلههای محبوبیت بالا میرود. این سودرسانی نمونهای خوب است برای درک چگونگی روشمند شدن این استراتژی در بازاریابی دنیا که این داستان در بالا خلاصه میشود:
**طرح**: عرضه لابوبو در جعبه شانسی میشود تا خریداران تا باز کردن جعبه، بفهمند کدام عروسک نصیبشان خواهد شد. همین عنصر غافلگیری و هیجان، تمایل به خرید لابوبو را افزایش داده است.
**متد**: بیشتر خریداران برای دیدن عروسک لابوبو، از این استعاره استفاده میکنند تا برای خرید نهایی از روی کلیدها با واقعیت مواجه شوند.
**شکلات دبی؛ داستانسُرایی در عرصه تیک تاک**
با ترکیب هوشمندانه شگردهای تبلیغاتی، مثل عرضه محدود، داستانسَرایی و استفاده مؤثر از اینفلوئنسرهای تیک تاک، شکلات دبی توانست در مدتی کوتاه، شهرتی جهانی برای خود دستوپا کند. یکی از جنبههای جذاب و بحثبرانگیز در مورد شکلات دبی، داستانی است که پیرامون خلق آن نقل میشود.داستان زنی باردار که ویار شکلات کرده و شوهرش به همین خاطر دست به خلاقیت زده، شبیه تکنیک داستانسرایی متخصصان برندینگ است. کار تولیدکنندگان شکلات دبی، به جای پر کردن قفسه فروشگاهها، اقدام به عرضه محدود انواع محصولات آنها در دوازه ی مکانهای بخصوص کردند. این رویکرد، در مصرفکننده، حس انحصار و فوریت ایجاد میکند.
**برندینگ در ایران؛ بررسی شگرد میهن، کاله و ماهشام**
بازار ایران هم به تازگی شاهد موجهای پیدرپی برندینگ است. بستنی سهبعدی میهن و بستنیهای عجیب فردو کاله یا شیوه فعالیت برند ماهشام در اوایل آغاز به کار مثالهای نسبتا درستی هستند.
**اهمیت بازاریابی در کسب و کار**
اگر حتی یک لحظه دور از زیبایی و جذابیتهای فوری بازاریابی، پانویس ما را از بازاریابی نادیده بگیرید، یک thing اصلی از قصههای بالا، کار راحتتر شما برای نگهداشتن یک برند معروفی مثل Bazard ظاهرا به جهت حداقل جذابیت آن به طول عمر محصول میرسد. بازههای زمانی کوتاه، به تعداد چند نفر از کالا که فقط در کمپینهای تبلیغاتی به صورت یک همراه برای فروش افراد داریم یا همان شکل کوپنهای درایwarton صدالبته کاری نیست که در چینهایی بویژه دنیا که سالها هنوز همچنان در بالا روزها در لوکس ای تایتن داریم هرچند یک محدودیت برای برندها به حساب میآید.