کرمان موتور برای توسعه زیرساختهای برقیسازی حمل و نقل و افزایش آگاهی مردم در این زمینه، سمینار آموزشی “آشنایی با عملکرد خودروهای برقی” را در هتل المپیک تهران برگزار کرد. در این رویداد، کارشناسان از جمله قائم مقام مدیرعامل شرکت تجارت و خدمات بم خودرو، شرکت ISQI و مدیران و کارشناسان ارشد وزارت صمت به صحبت آمدند.
محمدرضا محمودی، قائم مقام مدیرعامل شرکت تجارت و خدمات بم خودرو، در این سمینار گفت که شرکت بم خودرو در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه خدمات پس از فروش آغاز کرده است. این شرکت هماکنون ۱۳۵ نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد و هدف خود را افزایش تعداد نمایندگیها تا ۱۷۵ در سال ۱۴۰۴ میداند. یکی از اهداف اصلی شرکت استانداردسازی شبکه نمایندگیها است.
Mahmoudی افزود که کمترین میزان خودروهای متوقف در شبکه نمایندگی در سال گذشته ثبت شده است. در سال ۱۴۰۳، اولین مرکز تخصصی خدمات پس از فروش و تعمیر خودروهای برقی در کشور توسط کرمان موتور افتتاح شد. همچنین در این مرکز برای اولین بار در ایران، مرکز تخصصی تعمیرات باتری خودروهای برقی راه اندازی شد.
وی مذکور که در حال حاضر ۱۳۵ خودروی KMC T8 برای خدمات پس از فروش در سراسر کشور در حال ارائه خدمات است، نیز میافزاید که شرکت بم خودرو با بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودروی حمل در سراسر کشور همکاری میکند.
در سروسخنانی که بهصورت شخصیتی در این رویداد برگزار شد، محمودی از ساخت و راه اندازی سوله چهار هزار متری برای انبار قطعات یدکی خبر داد و گفت که با توجه به توسعه سبد محصولات شرکت کرمان موتور، زیرساختهای تامین قطعات را توسعه دادند تا با افزایش ظرفیت انبار قطعات یدکی، در زمینه ارائه خدمات و تامین قطعات هیچ مشکلی مشاهده نکنند.
جواد مقدمی، مدیر خدمات پس از فروش شرکت بم خودرو، همچنین به تشریح اقدامات و برنامههای این شرکت در راستای توسعه خدمات پس از فروش و زیرساختهای خودروهای برقی پرداخت. وی تاکید کرد که با ورود تکنولوژی خودروهای برقی، باید فرهنگ استفاده از آن نیز در جامعه نهادینه شود.
مقدمی در این رویداد، افتتاح اولین تعمیرگاه تخصصی خودروهای برقی توسط کرمان موتور را یکی از اقدامات شاخص و بیسابقه در ایران دانست و گفت که در راستای ارائه خدمات جامع به مشتریان، اولین سالن تعمیر تخصصی باتری خودروهای برقی در این مرکز راه اندازی شده است.
وی افزود که برای تجهیز این سالن، ۱۰۰ هزار یورو تجهیزات وارداتی تهیه شده که در کنار هزینههای قابل توجه تامین تجهیزات داخلی، نشان از عزم جدی شرکت در این حوزه است.
مدیر خدمات پس از فروش شرکت تجارت و خدمات بم خودرو به سرمایهگذاری گسترده این شرکت در توسعه زیرساختهای شارژ نیز اشاره کرد و عنوان کرد که برای احداث و توسعه ایستگاههای شارژ خودروهای برقی کرمان موتور در سراسر کشور، بودجهای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
این سرمایهگذاری به منظور تسهیل دسترسی مالکان خودروهای برقی به امکانات شارژ و رفع دغدغههای آنها در این خصوص صورت گرفته است. مقدمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش در این صنعت نوظهور پرداخت و خاطرنشان کرد که تاکنون دو هزار نفر ساعت آموزش در حوزه خودروهای برقی و هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش برای امدادگران برگزار شده است.
وی همچنین به دورههای آموزشی ویژهای برای رانندگان تاکسیهای برقی کرمان موتور اشاره کرد و گفت که پس از گذراندن این دورهها، کارت گواهینامه دوره کاربردی خودروهای برقی به رانندگان اعطا میشود. مقدمی در پایان سخنان خود بر لزوم توسعه استانداردها و آموزش استفاده از خودروهای برقی در کشور تاکید کرد و این مهم را از الزامات پیشرفت در مسیر برقی سازی حمل و نقل دانست.
در ادامه سمینار، کارشناسان فنی و آموزشی شرکت بم خودرو و شرکت مپنا به سخنرانی پرداختند و درباره آموزش عملکرد خودروهای برقی و آگاهیسازی بیشتر درباره ویژگیهای خاص این خودروها صحبت کردند.
در پایان، کارشناسان دادگستری، مدیران ISQI، مدیران وزرات صمت و سایر مهمانان از نزدیک با خودروهای برقی کرمان موتور بازدید کردند و با برخی از تجهیزات فنی و ایمنی این خودروها آشنا شدند.