در گفتگویی با خبرگزاری میزان، مسعود پزشکیان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرد. این ابلاغgan در چارچوب اصل ۱۲۳ قانون اساسی ایران رخ داد و نشان میدهد که مقامات کشوری در حال تلاش برای تصحیح قوانین مرتبط با معاهده استرداد مجرمان و مالیات بر ارزش افزوده هستند.
اولین قانون که مسعود پزشکیان ابلاغ کرد «قانون معاهده استرداد مجرمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام» است. این قانون در جلسه علنی ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ تصویب و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ به تایید شورای نگهبان رسید. این قانون تلاش میکند تا قوانین در مورد استرداد مجرمان بین دو کشور را سامان دهد. مهمترین هدف این قانون استرداد مجرمهای دارای مجازات بیش از یک سال بین دو کشور است. این اقدام نشان میدهد که ایران تلاش دارد روابط سیاسی و اقتصادی با دیگر کشورها را بهبود بخشد.
دومین قانون که ابلاغ شد «قانون تفسیر جزء (۱۳) بند «ب» ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده» است. این قانون در جلسه علنی سوم اردیبهشت ۱۴۰۴ تصویب و ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ به تایید شورای نگهبان رسید. این قانون تلاش میکند تا در مورد مالیات بر ارزش افزوده چگونگی محاسبه تعرفهها و هزینههای مرتبط را مشخص کند. توجه نظر به این نکته مهم است که ایران در حال تلاش برای اصلاح قوانین مالیاتی است که یک طرفه است. چشمانداز خوبی برای آینده اقتصاد ایران دارد.
اما آیا این ابلاغgan های و همچنین تلاشهای قانونی قابل توجه enough هستند؟ آیا این قدمهای اندازهگیری متوجه به درک اختلافات بین دو کشور نه؟ عکس العملهای جهانی مانند کدام هستند؟ چگونه جامعه بر این اقدامات اعتراض یا به آنهاsupport Will Zani؟ چارچوب و چگونگی این قوانین همچنین بر مقیاس و سطح توسعه ایران چه تأثیری میگذارد؟ طریقه پیشگیری از هر گونه اثرات منفی است.
قوانین و فرامین جدید ممکن است برای برخی مردمی که در کشور زندگی میکنند، منجر به بی اعتمادی شود. اگر بخواهیم به مسئله روی بیاوریم، برای چیست؟ چند نکته نهفته در این قوانین چه هستند؟ بر مثلا با یک مساله دیگر چطور میتوان به طریق BEST وارد مساله شد.