**بازاریابی: تفاوت اساسی میان پایه‌ها و ساختار بلد###
همان‌طور که تغییرات دائمی در جهان و کسب‌وکار نشان می‌دهد، بدون مهارت در بازاریابی، حتی ایده‌های با ارزش نیز برچسب «غافلگیر» را دریافت خواهند کرد. بسیاری از افراد در مسیر شغلی و تجاری خود با چالش‌های ناشناخته روبرو می‌شوند و دلیل آن می‌تواند کمبود تجربه یا hiểu ناپذیری ابزارها باشد. اما هنوز هم بسیاری از افراد نمی‌توانند تفاوت بنیادی بین مفهوم پایه و ساختار بلد را بیابند. این سوال در ذهن بسیاری از افراد حائز اهمیت است که پس از آموزش هر چه تمام تر، بازاریابی چیست؟
می‌خواهیم پاسخ به این سوال را در قالب آموزه‌ها و شایستگی‌های افراد بیان کنیم.
**پیوند میان تفکر استراتژیک و بازاریابی###

سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی در دنیای مدرن محوره حیاتی شده‌اند، ولی سواد مارکتینگ نیز برای بقا در بازار پیچیده و اشباع‌شده امروز ضروری است. بازاریابی یک نگاه جامع و استراتژیک به بازار، مشتری و ارزش‌آفرینی است. بازاریابی در واقع زبان مشترک بین آنچه تولید می‌کنید و آنچه بازار نیاز دارد است. نه تنها بیشتر دنیا به بازاریابی متکی است، بلکه بسیاری از حوزه‌ها نیز از این مهارت دفاع می‌کنند. در دنیایی که توجه انسان‌ها محدود و انتخاب‌هایشان نامحدود شده، مهارت درک بازار، تفکیک بین نیاز و خواسته، شناخت مخاطب و خلق پیام مؤثر از نان شب واجب‌تر است.

**دوره جامع بازاریابی از کل به جزء**

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، هزاران منبع آموزشی در حوزه بازاریابی پیدا می‌کنید. اما آیا این منابع واقعاً کاربردی‌اند؟ آیا می‌توانند به شکلی منسجم، قابل فهم و عملی، مفاهیم پیچیده مارکتینگ را آموزش دهند؟ پاسخ اغلب منفی است. بیشتر دوره‌های آموزشی یا بیش‌ازحد سطحی‌اند یا بیش‌ازحد تئوریک، و اغلب تمرکز خود را فقط بر ابزارها و تاکتیک‌ها می‌گذارند، نه بر درک کلان از بازاریابی که اساس تصمیم‌گیری در دنیای واقعی است.

در این میان، **دوره جامع بازاریابی از کل به جزء** که توسط “یاسر نثاری” طراحی شده، دقیقاً به این نیاز پاسخ می‌دهد. این دوره آموزشی بازاریابی با محوریت ایجاد یک درک ساخت‌یافته از بازاریابی شکل گرفته و تلاش کرده است به‌جای آموزش ابزارها، ابتدا بینش استراتژیک مارکتینگ را در ذهن مخاطب نهادینه کند. ویژگی منحصربه‌فرد این دوره، نگاه پله‌ای آن از مفاهیم کلان (مثل تعریف بازاریابی، تحلیل بازار و رفتار مصرف‌کننده) تا اجرا (مثل برندینگ، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و…) است.

توسط nastoor.ir