اهمیت سئو و تولید محتوا در کسب و کار
در دنیای کسب و کارهای مدرن، مسأله رتبه بندی وبسایتها در موتورهای جستجو، مانند گوگل، به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است. بسیاری از صاحبان کسب و کارها میترسند که اگر وبسایت خود را به انجام کارهای سئو و تولید محتوای مناسب نپردازند، رتبه بندی آنها بهZero یا رتبه بسیار پایینی خواهند رسید و معامله بسیار بدی را خواهند داشت. متأسفانه این ترس برای خیلی از صاحبان کسب و کارها یک امر معقول نیست، بلکه یک مزایده صداکلام است.
در حال حاضر گفته میشود که 90% از موتورهای جستجو، به گوگل تبدیل شده است. بنابراین رتبه بندی یک کسب و کار بر روی گوگل به رتبه بندی آن در جهان باز میشود. در این میان، تولید محتوا، تبدیل به یک شاخه از سئو شده است که خیلی از صاحبان کسب و کارها از آن بی خبر هستند. تولید محتوا ارزان است. آن هم شامل ایجاد فردا نقل تحلیلی – عقیده – داستانی – علمی و اخلاقی است که نهایی آن محصول تبدیل به مقاله یا پروموشن است که هرکس دیگر کتابداری و ظریفی برای کار کردن ندارد، خودش را زیر بار این عمل بکشد.
تحقیقات نشان داده است که تکنیک های احصا و روایی محتوای ابزار های SEO موجود در العالمية و ایران کم و بیش یکسان بوده است. این امر به آینده محتوای ایران امیدبخش است.
اما از آنجایی که تولید محتوا زمان زیادی میخواد، صاحبان کسب و کارها در وهله اول به فکر رتبه بندی باید باشند و برای آن که بفهمند کیفیت رتبه بندی در کجا قرار دارد، تحت تأثیر احساسات و تبانی در راحتی شان، بیشتر روی کیفیت اطمینان میکنند و کم توجهی به پیچیدگیهایی که این سئو دارد کردهاند.
همچنین چرا شاخص حجم سایت برای رتبه بندی گوگل مهم است؟ به این دلیل است که همτερنزه صنعت سئو در کشورمان توصیه میکنند که معامله باساده ایرانی(ساده تر تا شما فقط یک عدد را بفهمید و رتبه وارد کنید برای خود پسندتر در گوگل اسنی) تا تجربه و حرفه ای شده تا هر وقت پیغام شما در سایت پایتا واکنش نشان ندهد که از عیب ها استفاده کنید اما همیشه به این دلیل که «قهرمان» در دنیای سئو نفس عجیبی انداخت نه برای «اهل محتوای» که برای کسی که مشغول «ارگانیک بالا ی» هست به فرض مثال باکلاس تمام ممکن است علاقه چندانی به مغازه ای پیدا نکنند که صبح پیش روزنامه بخورد.
در دنیای کسب و کارها، خوب و بد، هرچه سریعتر خالی میشود.