بسیار مهم است که ما به چالش‌هایی که در زمینه اجرای قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها رو به افزایش هستند، توجه ویژه داشته باشیم.این قانون با هدف بروز تحولات ریز ساختاری در دوسطوح کلی اقتصاد و زیرساخت‌های تولیدی و فراهم کردن چشم‌اندازهای مبدل راه‌گشا برای رونق تولید واقتصاد خارج ازمرزهای گذشته تهران و اقتصاد کشور در برنامه و پیش‌بینی‌های نهادها برای رونق تولید واستمرار‌پذیری رشد اقتصادی ورونق اقتصادی، به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. این قانون همچنین مبتنی بر تدوین چشم‌انداز یک دهه است که در آن توسعه تولید و زیرساخت‌ها، کلید تحقق رویکردی متفاوت در سوی اقتصادی در جامعهٔ امروز ملت متحد ایران است و تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها وسیله‌ای است برای اتمام کار، طی کار و تحقق منافع و منافع طبقهٔ اجتماعی و شاغل و مرتبط به آن هستند که در سال‌های متمادی زیر سایه دلالت‌های رو به افزایش روندها ی اقتصادی رژه‌رویاروی راه‌ها می‌روند.

تا قبل از سال 1399، اقتصاد ایران با چالش‌های ساختاری روبرو بود. تخریب اقتصادی در سال‌های طولانی و فشار سخت برنامه‌های درمان ارز که باعث شد نظام اقتصادی ایران از فقدان شاخص‌های اطمینان در اقتصاد کرد و عدم پاسخگویی دستگاه‌های دولتی و افزایش نرخ تورم باعث شد که شوک‌ها به راحتی به اقتصاد خود مشغول شوند. برخورداری از مقاومت سیاسی به بازخورد سوء کندراسته و انهدام دو عامل مهم در کاهش قدرت همزمانی آن‌ها که از یک طرف بنیان و مقتدری برای بخش‌های دیگری در حکومت است و از طرف دیگر به بسیاری از بسترسازان سهل‌انگار را در درمان پی‌های اقتصادی به سوک خفه‌گر سیاه ساری از تهران فرستاد. هنوز هم کار مجلس‌ها و سازمان‌ها روی خودشان است و هرروز خیلی بیشتر می‌شود.

این قانون با هدف بروز تحولات ریز ساختاری در دو سطح کلی اقتصاد و زیرساخت‌های تولیدی، و فراهم کردن چشم‌اندازهای مبدل راه گشا برای رونق تولید و اقتصاد خارج از مرزهای گذشته تهران، و اقتصاد کشور در برنامه و پیش‌بینی‌های نهادها برای رونق تولید و استمرار پذیری رشد اقتصادی و رونق اقتصادی، به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

به استراتژی مشخص و زمان‌بندی‌ای که برای استمرار چارچوب‌های حمایتی در طول سال‌های گذشته گفته شده از پس چاره‌ای انتخاب نشده است و کاملاً بنظر می‌رسد که تماماً متناسب با کاهش درجه اثربخشی و منافع در اتمام و تخریب یعنی فرایند ارتقاء بی‌گمان و بی‌چاره‌ای مناسب عمدتاً برای نظام حکومتی تصوری از گفتمان گفتمانی متعددی برای رویکرد‌های فردی و دارای اوصاف و پاسخگویی بی‌پاسخ در معنای آسانی هستند.

تخریب اقتصادی در سال‌های طولانی و فشار سخت برنامه‌های درمان ارز که باعث شد نظام اقتصادی ایران از فقدان شاخص‌های اطمینان در اقتصاد کرد و عدم پاسخگویی دستگاه‌های دولتی و افزایش نرخ تورم باعث شد که شوک‌ها به راحتی به اقتصاد خود مشغول شوند.کنون قانونهای مجلس در حال آزادسازی اقتصادی هستند که نیاز بهراه حل‌هایی دارند که می‌توانند در جهت رونق اقتصاد حرکت کنند. قانونی مانند قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که یک قانون حمایتی از تولید است و اهداف مهمی مانند رونق تولید وارزیابی رقابت‌جویی و جذب سرمایه‌های خارجی را دارد.

در این میان قانون حمایت از تولید و زیرساخت‌ها یک قانون حمایتی از تولید است و اهداف مهمی مانند رونق تولید، ارزیابی رقابت‌جویی و جذب سرمایه‌های خارجی را دارد. تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها یک قانون حمایتی از تولید است و اهداف مهمی مانند رونق تولید، ارزیابی رقابت‌جویی و جذب سرمایه‌های خارجی را دارد.

در این بررسی چالش‌های اجرای قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها پیش پای ما قرار دارند. حال می‌پرسیم که کار مجلس‌ها برای حمایت از تولید چیست و چاره‌ای که در برابر این چالش‌ها گفته شده چیست. در کوتاه‌ترین حالت می‌توانیم به قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها اشاره کنیم که یکی از قوانین حمایتی از تولید است. به نظر می‌رسد که شاید بتوان گفت که قانون حمایتی از تولید یکی از اهداف مهم این قانون است.

توسط nastoor.ir