حجت الاسلام دشتی: در میدان جنگ رسانه ای با تولید محتوای فاخر می‌توان به پیروزی رسید

در همایش رویداد امید که به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی برگزار شد، حجت الاسلام حسین دشتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) عنوان کرد: روابط عمومی هر سازمان، نمایی از فضای درون مجموعه است و در این بحث توجه به دو موضوعِ انعکاس حقیقت، هویت و پیشرفت سازمان و دوم محتوا یا پیام انعکاس یافته ضرورت دارد.

این مسئول در سپاه امام علی ابن ابیطالب به عنوان بهاره چند گلایه خود را در مورد عدم انعکاس اخبار سازمانی و سلب توجه مسائل رسانه ای از سوی برخی رسانه ها در قالبی تاکید کرد. حجت الاسلام دشتی با اشاره به ضرورت انعکاس اخبار سازمانی در جوهره رسانه ای و جنگ نابرابر رسانه ای، عنوان کرد: رسانه ای شدن حق هر مجموعه و سازمانی برای مورد توجه قرار گرفتن و دریافت پشتیبانی است و انعکاس این امر با روابط عمومی می باشد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا با انعکاس دقیق خبرها، هویت سازمان و ارتباط با مردم تقبیح شود. حجت الاسلام دشتی با تاکید بر اینکه رسانه ها شخصیت ساز هستند، به چند مورد حساس اشاره کرد: در جمعبولیت روابط عمومی و ارتباطات باید توجه داشت که رسانه ها گاها برخی افراد را بیش از حد بزرگ کرده، در حالی که برخی گمنام باقی می مانند. لذا رسانه ها باید در این امر نهایت دقت خود را به کار بندند و از غلو کردن و درشت نمایی پرهیز کنند.

در نهایت وی تصریح کرد: کار در عرصه رسانه بسیار سخت و حساس است و باید دقت لازم در این امر صورت گیرد تا در مسیر رساندن پیام حق به گوش تشنگان حق موفق عمل کنیم.

سرانجام در سخنرانی مفصل خود، حجت الاسلام دشتی به این نکته اشاره کرد که چون جنگ رسانه ای نابرابر و ماهرانه برگزار می‌شود، باید تلاش بیشتر در تولید محتوا داشته باشیم. در میدان جنگ رسانه‌ای شما با تولید محتوای غنی خود می‌توانید تغییر‌دهنده ذهن‌ها و پاسخ‌گوی به شبهه‌ها باشید.

تسلط رسانه ها بر افراد و اجتماعات در عصر امروز قرن خلع سلاح در جنگ رسانه ای بسیار شدید است. قدرت رسانه‌ها در سلسله مراتب کلامی و به لحاظ نگرش و قلمرو و کادر قابل توجه است. مرکزیت مسئله جهانی به نام اثر تبدیل شده است و مسائل امروز نیز در ذیل تأثیر رسانه است.

توسط nastoor.ir