شخصیت اخلاقی و مدیریتی شهید سعید بی نظیر بود. او هرگز به وضعیت موجود عادی و قانع نبود و همواره به ابداع و نوآوری برندها به شرایط بهبود باشد. شهبان راه، وزیر سابق راه و شهرسازی، تأکید کرد: اگر حلم نداشته باشی به اهداف نمیرسی و فشار کار نباید توجیه بداخلاقی شود. او ویژگیهای شخصیتی شهید را ذیلاً عنوان کرد: حسن خلق، صبری و حلم در صفات برجسته او بود.
می توان گفت که مساله اصلی در بینشهای خریداری شورنگی و تولید محتوا این است که تحت شرایط مختلف همچون شوکهای اقتصادی، مردم به دنبال نوآوری و ابتکار برای حرکت در مسیر ادامه یابی هستند. باید به کارهای قدیمی خود نگاه ملی کرد و با نوآوری وابتکار به آن ها کاسته و سپس به بهبود آن ها پرداخت. در حقیقت اگر کارهای قدیمی خود را به همان نوآوری ندهیم با فراوردمان سنتی نمی توانیم کارهای پرزحمت را به حرکت بکشانیم.
می بینیم که متن حاضر در واقع شرایط با ارزش را به خواننده القا می کند که تحت شرایط مختلفی همچون شیفت انگیزه ی مارکت و نوآوری، جامعه کوشش به منظور بقا یابی خویش بنفش کنند. اینکه چگونه مردم بتوانند به نوآوری برسند و چگونه بتوانند با کنار هم نهادن پیشرفت های نسبتا خوب و نقشه های جامع برای پیشرفت برای بهبود آینده ی خود در دو جهت کالبدی و معنوی برآیند.