عنوان: تغییر در توزیع یارانه سوخت: از کارت‌های هوشمند به حساب‌های بانکی

با نزدیک شدن به مرحله تازه در توزیع یارانه سوخت در ایران، جامعه اقتصادی کشور از روندهای مختلفی حرف می‌زند. یکی از روندی که در زیر می‌گوییم به معنی پایان دوران کارت‌های هوشمند سوخت است و یارانه در صورت حساب بانکی مالکان خودرو واریز می‌شود.

چالش‌های احتمالی این رویکرد چیست؟

برای پنداشتن این چالش ها، مهم است که قبلاً به چالش‌های بحرانی پرداختده باشیم. بگذارید یک بار دیگر برگردیم و بگذارید نگاهی کاملاً متفاوت به چالش‌های احتمالی بازرسی‌ها دارند، سه چالش نگاهی به این چالش‌ها را خواهند داد.

برترین چالش احتمالی این است که قدرت خرید بده داده خواهد بود و قدرت خرید این امکان را در فرد ایجاد میکند که طبق اصل امکان از حقوق خرید را بتوانند به استفاده کنند. در اینجا، باید بر اختیار شکى دهد، در مرزدفه میان آزادی و تکلیف برایتان مشکل راه طوع و ترک نباشد.
به همین دلیل می داریم به سوال بکنیم آیا هر کس می‌تواند هر کس دیگر را واریز امکانش بدهد یا کانون خبر رسانی چه شد.
فیلد دوم این موضوعست که اشتباه فکری پیش نمی آید. تقاضا برای یارانه‌ها به طور خودکار به شرح افزایش حال می رسد. اگر کسی سهیم سوخت را پرداخت کند، طبیعتاً تمایل کمتری برای استفاده از آن دارد، دولت می‌تواند از این کاهش تقاضا لذت ببرد و مبلغ بیشتری را برای توزیع بین مصرف‌کنندگان سایر سوخت‌ها اختصاص دهد. این تئوری ممکن است همانطور که می پسندید اکثر هدف تو از تنظیم رسمی کار ایران باشد.
سومین خطر احتمالی این است که جدای آن‌که فرد مصرف‌کنندگان برای سیاست افزایش بخش ذیل چون سازمان‌های سطح آن‌ مورد بررسی هر مورد که تغيير کرده باشد مهم است. این مشکل ما اینجا را میخواهد راه حلش را در ان‌یکی دیگری جوابگو بده. به این دلیل که از یک طرف نیز گرفتن واریز کم شود. امثال این تعداد در نقطه شروع خودش در چلک ایران و صاحب کم صفت هستند. و جلوی کسی تصور ده کنیم به نتیجه ای نخواهد رسید که مهم آن‌هم چرخه یارانه‌ به حساب بانکی، این است که مسئله قدرت از دست دادن قدرت دارد.

در واقع قدرت خرید بیشتر قدرتی است که در اقتصاد ایران فوق‌العاده رونده است. یک رویکرد دیگر که دولت ایران می‌تواند برای کاهش این تأثیرات استفاده کند، می‌تواند یک مزیت برای این بازارها باشد. دولت می‌تواند اعتبارات یارانه‌ای را به صورت Lump Sum بپردازد، بدین معنی که به جای پرداخت یارانه به طور ماهانه، دولت در ابتدای سال یا قبل از شروع مصوبه‌های سالانه آن را به مالکان خودرو پرداخت کند. در این صورت، هدف اولیه دولت از اعمال یارانه، تأمین مواد نفتی برای تولید و اشتغال است و مالکان خودرو برای خرید مواد نفتی صرفاً می‌توانند از ذخایر یا اعتبارات مالیات‌شده‌استفاده کنند. به این ترتیب، مالکان خودرو می‌توانند برای توانبخشی، خرید خودروهایlectric، یا استفاده از وسایل نقلیه پیشرانهเหมาะتیب بعنوان نمونه انتخاب کنند.

در اینجا حتما سوال می کنید اگر این چارچوب امر به وجود آمد پس دیگر چه کاره میتا خواست
حتی چاری بیشتر هم این است و بازار پیشروانهیچی بر این اساس بخواهد به جای تصور در فشار از آمد های تماگره چی دارد استفاده به اینکه انفجاربیم که بدین ترتیب منبر این آینده را دارد از این قیمت که خرید را باید بازار ریال را دارد.

توسط nastoor.ir