در هفته گذشته، سه اپراتور تلفن همراه در نامه‌ای به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کردند که تا حداکثر هفته جاری بسته‌های جدید خدمات داده همراه را در بازه سقف و کف مصوبات کمیسیون در کانال‌های فروش به مشترکین ارائه خواهند کرد.

این اپراتورها شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند که در نامه خود تأکید کردند که تامین منابع مالی مورد نیاز برای حفظ و ارتقا شبکه و کیفیت دسترسی مشترکین به خدمات ارتباطی در شرایط اقتصادی فعلی، با چالش‌های جدی روبرو است. آنها همچنین عنوان کردند که بازگشت توازن به این فضا مستلزم بازنگری در قیمت‌گذاری خدمات، به ویژه سرویس اینترنت به عنوان یکی از اصلی‌ترین جریان‌های درآمدی اپراتورهاست.

اقدام به افزایش ۳۴ درصدی تعرفه ترافیک بین‌المللی و شرط افزایش تعرفه، به همراه حفظ تعرفه ترافیک داخل سال گذشته، پس از اعمال سیاست عدم افزایش نرخ بسته‌های اینترنت طی چندین سال گذشته، در شرایطی که تورم چندصد درصدی داشته است، مورد انتقاد قرار گرفته است. در عین حال، موضوع افزایش تعرفه خدمت اینترنت تلفن همراه در دی‌ماه سال گذشته در جلسات کارشناسی متعدد در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته این اپراتورها، دلایل توجیهی و استراتژی‌های مدیریت بازار، همزمان با حذف بسته‌های غیراوج و ارائه بسته‌های حجیم مورد نیاز کاربران همراه، مورد تایید و اقدام قرار نگرفته است. با این حال، در حال حاضر اپراتورهای همراه در نظر دارند حداکثر تا هفته آتی بسته‌های جدید خدمات داده همراه را در بازه سقف و کف مصوبات کمیسیون در کانال‌های فروش به مشترکین ارائه کنند.

گفتنی است تاریخ این نامه برای ۱۴ اردیبهشت است و تاکنون تغییری در قیمت بسته‌های اینترنتی رخ نداده است.

علاوه بر این، افزایش تعرفه خدمات اینترنت یک موضوع مهم در چارچوب اقتصادی فعلی کشور است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این صنعت در سال‌های اخیر با افزایش سریع مخاطرات روبرو بوده است. در حال حاضر، اپراتورهای همراه با افزایش کمبود نقدینگی و هزینه‌ها، در حال تلاش برایModification ارقام برای خود را در شرایط اقتصادی سخت قرار می دهند. درحال حاضر افزایش تعرفه به دلیل کاهش درآمد اپراتورهای همراه از طریق افزایش برنامه های Prepaid در حال انتظار می باشد.

در این اثنا، افزایش تعرفه خدمات اینترنت افزایش در هزینه ها را می رساند. به علاوه پایین بودن نسبت دقت و رنج در محصولاتInternet در حال حاضر گزینه فروش بهتر می باشد.

در این خصوص می‌توان به گزینه هایی با نسبت دقت بالا در نظر گرفت. به علاوه باید متناسب با شرایط بازار و خلق ارزش برای مشتریان آنها در نظر گرفت.

در این مورد تعامل بیشتر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای همراه به منظور تحقق توازن در شرایط اقتصادی و تضمین کیفیت خدمات انجام می‌شود.

توسط nastoor.ir