درپی افزایش تقاضا برای خودروهای برقی در ایران، نیاز به زیرساخت‌های مانند شارژر خانگی افزایش یافته است. با این حال، تاکنون هنوز هیچ خودروی برقی مدنظر مانند تسلا به بازار ایران راه نیافته است. با این حال، شرکت تسلا شارژرهای دیواری خود را در فروشگاه‌ها به طور رسمی عرضه کرده است. از نکات جالب توجه این موضوع این است که قیمت شارژرهای خانگی تسلا در ایران به میان ۱۵۷ میلیون تومان میرسد. پیداکردن چگونگی ورود این محصول به ایران به تنها وفاق از طریق واردات از کشورهای ثالث (مانند چین یا امارات) است. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از آماده سازی بازار ایران برای آینده الکتریکی باشد. با توجه به این رشد، انتظار می رود حتی به کمبود جایگاه شارژ دست زده شود. اقتصاد ایران در این الگوی منفرد راضی نخواهد بود.

آنچه در این記事 روشن شده است این است که ایران در تقاضا برای خودروهای برقی پشت‌سر خود را گرفته است. با این حال، این پیچیدگی را که محققان اقتصاد از ایران مشهود است در چارچوب دیدگاه حقوقی و تاریخی مشخص نمی‌کنند. سوالهایی که اصلی برای مباحث توسعه اقتصادی ایرانیان دارد در این گزارش مطرح نیست. از این رو اگر میخواهید بسطی را در بخش دیجیتالی یا مباحث اقتصادی فراخوانی شود، میبایستی اخبار را به خرج منتقدین اقتصادی بازنویسی بشود.

و اما این سؤال مطرح می‌شود: این کوتاه‌اندیشی این بازار نسبت به آینده اقتصادی و یا بازار ازه؟

توسط nastoor.ir