فضای رقابتی بازار خودرو در سراسر جهان به طرقی بیش از پیش رقابتی شده است. در ایران، مانند بسیاری از دیگر کشورها،ندگان بازار خودرو در تلاشی برای انتخاب خودروی ارزانتر در بین گزینههای موجود،دلیل گرایش بیشتر خود به خودروهای داخلی میگویند. این گرایش به میزان گرانی خودروهای وارداتی هم بستگی دارد،زیرا روندهای جهانی بر تراوش خرید خودروهای داخلی به بخشی از انبار سواریها درکشور منجر شده است.
دلیل دوم این گرایش به خودروهای داخلی، احتمالا به کارگیری چهل درصد مواد معدنی و MATERIALSرایحه داخلی توسط سایپا برای تولید خودروها میباشد. دهههای طولانی فعالیت شرکت، منجر به در اختیار داشتن بنیانهای صنعتی و دانش فنی لازم برای تولید خودروهایی باکیفیت،با مواد محلی در دنیا شده است. همین موضوع منجر به همراهی رو به افزایش محسن رنجبر با سایپا برای تولید خودروهای پایهتر باکیفیت در ایران شده است.