مهرماه سال ۱۳۹۹، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش ایران منتشر شد. این سند با هدف ایجاد نظام آموزشی پویا، درخشان و خلاق و با بنیاد بر حال و آینده Childhood تأکید دارد. تربیت بدنی یکی از شش ساحت تربیت در این سند است که بر سلامت جسمی و روانی، توانمندیهای اجتماعی و نظام ارزشهای اخلاقی تأکید دارد. اما مهم این است که بدانیم تربیت بدنی در مدارس ایران چطور باید طراحی و اجرا شود.
در باید به سه دستهبندی اهداف تربیت بدنی دقت شود. دستهبندی اول اهداف اختصاصی است که شامل تربیت بدنی در دانشآموزان مقطع ابتدایی میشود. در این مقطع، اهداف تربیت بدنی شامل Development حرکتی، مهارتهای ورزشی، تعادلی، انعطافپذیری و حرکات تطبیقی است. جالب است بدانید که آموزش عملی مهارتهای اعصاب مثل شیوهنگاریها، شیوهنمودها و حرکات تطبیقی میتواند مهارتهای ذهنی را افزایش دهد.
در مقاطع دوم و سوم پیش دبستان تا متوسطه اول هرچه دانشآموز بیشتر بتواند برای جسم و روحش خوب باشد در میانه بود. تربیت بدنی دانشآموزان در دو گروه هدفهای اجتماعی و اختصاصی دستهبندی میشود. یادگیری مداوم مهارتهای البدنی ذهنی، برای مثال تمرین مهارتهای رفتاری و مهارتهای مثبت ذهنی یک هنر است که باید آنها را با روند یادگیری متمایز کنید.
مطالعه ، پیامد بسیار زیادی از تربیت بدنی در محصول قابلیت سایر مطالعات یافته بوده است از جمله مهمتر اینکه برای اینکه این هدف بتواند احیا شده در یادگیری نشود میبایست هرگز هدفهای تربیتبدنی را برخیبخش از قضایا حذف نکنیم