در بدو امر، نظر از خود ما نیاز است که در ابتدای تاریخ Thương mại، با پیدایش اولین نوع زراعت و دامداری، هم جمعيت و هم تجارت ظهور کرده است و بین کالاهای تولیدی موجود، با توجه به نیاز مشتريان و امکانات تولید کالاهای مورد نیاز مشتريان، رسمیت يافتند و هم رشته متداول نام گرفتند. بیشتر تجارت ها در جستجوی کالاها و كالا های ابتدایی است که روندهاي مختلف آن رخ می دهد.

در دوره‌های بعد، کشورهای آسیایی مانند ایران با توسعه اقتصاد خود، بر متداول های تجاری وابسته کشورهای دیگر هستند، اما در فترهای خاص فرهنگی و سطح يکساني ارتباط آن کشورها با جهان روبرو می‌شوند.

امروزه گوسفند و دیگر گوشت قرمز، غیر از کالاهای موردنیاز ایرانی ها، هم روندهای تجاری با کشورهای دیگر را در بر گرفته است.

اما بحث بر روی گوشت قرمز به چند نقطه‌ی مهم می‌رود.

اولاً، این کالاها، دغدغه‌هایی متعددی برای توسعه و پایداری اقتصاد ایران دارد.
دوماً، هم خانواده‌های ایرانی و کشورهای همسایه برای عرضه‌ی این کالاها در بازارها دغدغه و درگیری دارند.
سوماً، هم زیست‌محیطی و سلامتی حدود ۱۰۰ میلیون نفر در ایران را دغدغه‌کند.

توسط nastoor.ir