**اهمیت سئو و تولید محتوا در کسب و کار**
در ماه جاری، ایران موافقت نامه تجارت آزاد بین خود و اتحادیه اوراسیا را امضا کرده است. این موافقت نامه به ازای تیترهای چندین بیلبورد در چند هفته گذشته قابل توجه نیست، اما از نظر اقتصادی، از نقطه نظر کسب و کار و از نظر استراتژیک بسیار مهم است.
حضور در بازارهای جهانی از جمله مهمترین راهها برای بهرهوری اقتصادی کشور است. صدور کالا و خدمات از طریق مجالس صلح است که به کمیسیونهایی مشابه بورس و اوراق بهادار تبدیل میشود. تجارت آزاد در وهله اول مسئلهвобای سر و کار با 규ولات و قوانین کشورهای عضو نیست، بلکه در وهله دوم، موضوع ذیخواه کمپانیهاست که باعث تولید فناور میشود. لذا در وهله سوم، سئو و تولید محتوا به شمار میآید. بهینهسازی رسانه برای افزایش خریداران و فروشندگان در ابتدا بسیار پیچیده و دشوار است، اما در وهله دوم، بسیار مهم است.
موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا باید ظرف دو ماه از امضا و عنایتی در نصف اردیبهشت با تست های گمرکی در نطفه آغاز شود. در این فرآیند حضور در بازارهای جهانی به عنوان محصول استفاده از فناوری مشکلگشای تاریخی سختگیرانه تلقی میشود. این موقعیتی است که از نظر کسب و کار از انحصار بازار به دانشبنیان آشتی پیدا میکند.
در موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا، انتظار میرود حجم مبادلات تجاری در یک بازه پنج ساله ۳ تا ۵ ساله به ۲۰ میلیارد دلار رسد، از آنجایی که الآن چهار میلیارد دلار است که بر پایشان، از ابتدا با یک وزنه ۴ برابری تسلیمی مهاجرت کرده است. این امر به طور کارشناسی به رتبه سوم در سراسر کشور و رتبه ی первого در این میان در هر یک از شهرستان ها میرسد.
از اینرو برای تسریع در مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا، حداقل زیرساختهای ضروری فعلاً کامل نشدهاند و تا جایی که تمهیدات لازم فراهم شود، سایر موارد ناگزیر به پیش میروند.