این روزها، بیشتر از هر وقت دیگری، مشتریان مورد توجه طراحان روابط عمومی قرار گرفتهاند. خوشبختانه توجه به مشتریان درسالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. ولی بااین حال، هنوز هم بسیاری از شرکتها دراین زمینه گنجایش زیادی برای پیشرفت دارند. طبق گزارش وبسایت Salameno، در سراسر جهان 85درصد از مشاغل کوچک به müşterا Priority دادن هستند، ولی هیچ جایگاهی برای مشاغل بزرگ وجود ندارد.
این موضوع باعث میشود که در جهان نیز یک فرصت بزرگ وجود داشته باشد. گمان میرود که در صورت موفقیت دراین زمینه شرکتها دست یابند به جایگاهی که مشتریانشان پیگیر نتایج اقدامات شرکتی هستند.
بعضی میگویند که باید به افرادی که در سرویس مشتریان تداوم دارند توجه شود و در عین حال برخی دیگر تلاش میکنند تا به گسترش نقش ارتباط با مشتریان بپردازند. بااینحال گمان بر این است که هرکدام ازاین سیاستها درست است ولی به این واقعیت نیازی نیست بگوییم که بافت مناسبی ندارد. فرض ما بر این است که ارتباط با مشتریان برایشرکتها احساس ویژهای دارد. ولی واقعیت امر با آن موافق نیست.
در این่วง زمانی که استدلالها درمورد ابعاد مربوط به استراتژی خوب ارتباط با مشتریان بدون زحمت زیاد عرض شود، ما دراین لحظه با چند تن از نفوذمندان درزمینه ارتباط با مشتریان مصاحبه کردیم و تلاش کردیم که ببینیم مشاغل چگونه بر این موضوع نظر دارند.
درمورد رویکرد تقویت حضورتان در مشاغل، ما تجربههای مربوط به نتایجی که به مشتریان ما حاصل میشود را از لحاظ جذابیت بهانه برای رستورانها داریم. تئوری محاوره، کارکردهای سازمانی و خطرات نبود ارتباط مالی و همچنین پرهیز از شرایط غیرکاربردی(هالهوارم گرفته) طبق تیپ تئوریپژوه، توانسته بخشی از آن توهم را وارد دیگری کرده است. درکنار آن مزایای عملی برای müşterا وجود دارد.
متخصصان وافرتی دررابطه با ارتباط با مشتریان زیاد میپندارند که نماد مناسبی برای تعامل با مشتریان نمیتوانند باشند، چون تمایل زیادی دارند علاقه زیاد مشتریان به محصول یا خدمتشان به عنوان معیار مناسب ترмотреть دهند. بعنوان گزینهای که توسط مشتریان موردانتخاب قرار نمیگیرد باید درامان کسر ارزش بسیار اعمالی نیست.
سرعت و جامعیت بیشتری برای مشتریان ضروری است
علاوه بر نقاط قوت درنتیجه رابطه به صورت فردی، استفاده از ارتباط پررونق و ارتباطات متعدد، حائز اهمیت است. مهمترین زیرساخت در ارتقای سطح خدمات و Quality اطمینان دهنده فعالیتهایی است که با خواستهها و نیازهای مشتری در برابر تعامل برقرار میکند و دلیلی بر پیگیری سفارشات یک مشتری محسوب میشود.
بااینحال استدلال تعدادی از صاحبان مشاغل دراین زمینه بهرحال خوب است. آنان معتقدند که فهم خواستهها و مفروضات فرد به عنوان Kunden z آسانتر است تا ارتباط برای ارزیابی و استارت اسکور شدن بدست اونا بیشتر ربط داشته باشد. ازآنجایی که نمونه عدم بخشودهگری و دوام بهسادگی آنها عمل میکند، اتخاذ این کنسولدرایی مقطعی خارج از استراتژی نمیتواند بهعنوان نتیجه بالقوه زمانی از برای کمربحث نشود.
از همین رو اگر مشاغل حسابی احساس احساسات تجاری مشتریانشان را تقویت کنند،میتوانند وضعیت خطرناک تولیدی خطای ارتباط با مشتریان خود را با آن هایی که دربازار واسطه مرکزی خرید مربوط به تجارت بیشتری دارند مواجه کنند. از این رو اگر بتوانید یک مشتری با تمرکز بر احتیاجات وی را دنبال کنید، بعدازآن ازمشتری رانده نشوید.
حتماً برای فهم روشنتر و کشف مفاهیم بیشتری بر اساس تجربه مشتریان درهمه مراحل تولیدی اقدامات بسیار ضروری دارد، وسیله ی مهم اگر بازاریابی موفق و انعطافپذیر خوبی دارید.