
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزینش روانشناختی معلمان باید همزمان با گزینشهای عقیدتی انجام شود، گفت: کمیسیون آموزش به صورت ویژه تنبیه بدنی دانش آموزان را بررسی خواهد کرد و قطعا سوابق تحصیلی این معلمان و نحوه پذیرش آنها در دستور کار کمیسیون قرار میگیرد.
حسین حق وردی در واکنش به تنبیه بدنی ۱۳ نفر از دانش آموزان مدرسه راشدین روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج توسط معلم این مدرسه، گفت: در موضوع گزینش معلمان، آموزش و پرورش باید به مباحث روانشناختی نیز توجه ویژهای داشته باشد و انتخاب معلمان از همه جهات بررسی شود.
نماینده مردم شهر قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزینش معلمان باید بر اساس مباحث روانشناختی، رفتارشناسی و گرایشهای فکری و عقیدتی صورت پذیرد، افزود: تنبیه دانش آموزان سنندج به دلیل گم شدن شارژر و حادثه تلخی که در مدرسه شهرری رخ داد، هشداری جدی برای سیستم آموزشی کشور است که ابعاد مختلفی از حمایتهای انفرادی و گروهی را زیر سئوال میبرد.
حق وردی با بیان اینکه کمیسیون آموزش به صورت ویژه تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان را بررسی خواهد کرد، تصریح کرد: قطعا سوابق تحصیلی این معلمان و نحوه پذیرش آنها در دستور کار کمیسیون قرار میگیرد، این اطمینان را به خانوادهها خواهم داد که کمیسیون از این موضوعات به سادگی عبور نخواهد کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که گزینش استخدامی معلمان به لحاظ توانمندی رفتاری و کرداری آنها مورد توجه قرار میگیرد، بی تردید مسائل روانشناختی و رفتار شناسی آنها نیز بررسی شود. درنظر داشته باشیم که گاهی سنجههای مشاورهای و رفتاری اجازه نمیدهد کسی در رسته شغلی معلمی قرار بگیرد و، چون امروز این شاخصها وجود ندارد شاهد چنین حوادث ناخوشایندی هستیم.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه خشونتهایی که در مدارس شاهد آن هستیم قطعا تاثیر منفی در آینده دانش آموزان به دنبال دارد، گفت: حوادثی که در چند روز گذشته به واسطه شبکههای اجتماعی رسانهای شد در روحیه، رفتار و آینده دانش آموزان آسیب دیده تاثیر میگذارد، کمیسیون آموزش تلاش میکند تا با نظرات جدی شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
حقوردی با تاکید بر تشکیل کمیتهای ویژه برای عدم تکرار چنین حوادثی، خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید با تشکیل کمیتهای این آسیب را به صورت جدی پیگیری کند، جای خالی مشاوران مدارس را میتوان در خشونتهای اینچنینی به عینه مشاهده کرد هر چند کمبود مشاور در مدارس هم از موضوعاتی است که وزارتخانه مربوطه باید آن را بررسی کند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جبران برخی از خلاهای کمی و کیفی در سیستم آموزشی کشور را در تقویت دانشگاه فرهنگیان دانست و ادامه داد: استخدام معلمان به واسطه دانشگاه فرهنگیان یعنی تربیت فرزندانی که با آموزههای درست اخلاقی و دینی آشنا شدهاند، البته سابقه آموزشی معلمانی که خطاهای جسمی و روحی علیه دانش آموزان مرتکب شدهاند هنوز مشخص نیست.
انتهای پیام/
source