متن خبر قیمت گوشی شیائومی در امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ برای چند مدل مختلف نظیر POCO C ۴۰، POCO ۱۲، REDMI ۱۲۱۴، PORO-NOT ۱۱، E-A ۱۰ و BLACL SHARP اعلام شد. این خبر میتواند این سوالات را در ذهن خواننده تداعی کند: قیمت این گوشیهای مختلف برای چه کسانی مهم است؟ آیا افزایش قیمت گوشی، عادت کاربران به خرید محصولات روزنهای را تحت تأثیر قرار میدهد؟ شیائومی با تکیه بر چهFeaturesها، در این ردهبندی خود را از رقبای ایرانی و جهانی خود متمایز کرده است؟ در این مقاله، بر مبنای جزئیات خبر، ایدههایی ارائه میشود و کشف میشود که چرا این خبر اهمیت دارد.
ابتدا لازم است به موضوع بحث اول بپردازیم. به دقت به این موضوع پی میبریم که افزایش قیمت تلفنهای هوشمند بهطور کلی، افزایش قیمت تمام کالاها در دورهی کرونا، سوق داده است. شیائومی شاید به دلیل رقابت نزدیکی با Other رقبای سرشناس چینی، از ساخت گوشیهای ارزانتر و با کیفیتتر در سالهای قبل استفاده کرده است. مورد دوم، قیمت ارزان و مقرون به صرفه- این مهم تلقی میشود- یا این معنی که این قیمت را مقبول gören کاربران، همیشه خواستار گوشیهای ارزان بودهاند.
این افزایش قیمت تاکنون، نشانگر تغییر تعادلی در عرضه گوشیهای عمومی، شده است. بعد از پاندمی، مشتریانی در نظر گرفت که اگرچه ارزانتر، اما با همان کیفیت گوشیهای قبلی را میخواهند و در مقابل میخواهند بگویند که کیفیت چیز مهمی است.
اما در بخش دوم، ای کاش ما میتوانستیم بهرهوری و معنی عدالت اجتماعی را در آنها به بحث ببریم. برای مثال، پرعیقترین گوشی شیائومی تا کنون، باPriceهایی رشدیافته که بسیاری از کسانی را از ادامه خرید بازدارد. تلفنهای هوشمند شیائومی استفادهکنندگان روانی هستند.
برنامهپردازنده این مطلب در نگاه اول نشان میدهد که برای خواننده، سه نکته مهم است. اول ممکن است وقتی که یکی از گوشیهای این برند را میخواهد خرج کند، قیمت را در نظر بگیرد و مخصوصا اگر قیمتها بالاست، ممکن است هیچچیز تغییر نکند. دوم، آنکه نمیگویم price شما قیمت هر محصول تمام دنیا و بسیاری از رویشون در زیر این سطح قیمت هستند، ولی حالا ما مدنظر این بود که شیائومی چه موقع و قبل از این برای اولین بار به این قیمتها رسیده است و در دریازگاشدن با مشتری دستکاری در هر دوی این کلمات فرصت خواهد کرد. سوم هم در انتظار پاسخ میماند که شیائومی با قرضها و بدهیهایشان ارتباطی ندارد؟ انتظار رمزی بود.