آیت الله سیفی مازندرانی در گزارشی مفصل، به اهمitate عدمlove آنهاتمانی علوم دینی تأکید کرد، مؤکداً بر ضرورت ایجاد انگیزه و عشق تحصیلی در طلاب یادآوری کرد و اعتقادنامه به طور جدی یادآوری کرد که حضور طلاب در حوزه علمیه را باید به عنوان امانت داری نسبت به وقت و جوانی خانواده‌های متدین پذیرفت، و جایگزین تحصیلی طلاب باید بر اساس نخبگی علمی و اخلاقی ملاک شود.

آیت الله سیفی مازندرانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌زاده، مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران، بر لزوم احساس امانت‌داری نسبت به وقت و جوانی طلاب و حفظ آنان از آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: “طلاب امانت خانواده‌های متدین هستند و والدینشان آنها را با امید به حوزه فرستادند، از این رو مسئولان حوزه باید در کنار برنامه های آموزشی به مباحث اخلاقی و تهذیبی طلاب نیز اهتمام ویژه داشته باشند.”

وی با تأکید بر شیرین‌سازی دروس حوزه علمیه به‌ویژه ادبیات، گفت: “اگر ادبیات با احادیث اخلاقی اهل بیت (ع)، مخصوصاً از اصول کافی همراه شود، جذاب‌تر و تربیتی‌تر خواهد بود.”

در حال حاضر، طالب‌های حوزه‌های علمیه به طور متوسط سطح را تمام کرده اند، ولی برخی از آنها در نوشتن صحیح عربی و متن خوانی ضعف دارند. این تسلط ها را از بین بردن، الهام بخش توسعه غیر قابل توجه طلاب خواهد بود و طلاب باید بتوانند با نفخ هوا و مؤثر در شناخت و تحلیل درستی روایت بتوانند، مدرک بدون فهم علمی بی‌ثمر است.

آیت الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: “اگردر طلاب انگیزه و عشق به تحصیل علوم آل الله ایجاد شود، تحمل سختی‌های معیشتی برای آنها آسان می‌شود.” با این بیان، قطعاً دین نبات طلاب، به یک رشته دروس مربوط به نیت تاکید و پرداختن به هر مسأله ای به همراه خواهد داشت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده گزارشی از وضعیت فعلی حوزه‌های علمیه استان مازندران ارائه کرد و گفت: “حضور حدود ۲۰۰۰ طلبه مشغول به تحصیل،  فعالیت ۲۵۰ استاد حوزه،  پوشش ۷۰۰۰ نفر شامل طلاب، اساتید و مبلغان از جمله فعالیت های حوزه‌های علمیه استان مازندران است.”

وی به تمرکز برنامه‌های حوزه بر احیای هویت طلبگی، تهذیب و مهارت‌آموزی تبلیغی اشاره کرد و همچنین گزارشی از اقدامات در زمینه معیشت و مسکن طلاب، و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه داد.

در پایان، حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده گزارشی از تحولات حوزه‌های علمیه استان مازندران، از جمله وضعیت تحصیلی طلاب، تعداد استادان، فعالیت های حوزه، جذب طلاب و نسبت آن به جمعیت استان ارائه کرد.

در این مقاله،به هنجار و الهام بخش بودن اشتیاق و توکل به لقای تحصیلی، بدون تسلیم نفایصی عبثی از هویت در تحول باب به انسان به هنگام اسلام آوردن انسان ،یادآوری شده و تناسب مطالب نیز برای تجدید دوری در حوزهای علمیه مبذول شده است.

توسط nastoor.ir